Trigg aanmaken vereist naam?

Ik probeer voor het eerst een trigg aan te maken zoals de aanwijzingen op https://olisto.com/trigg-maken/.
Wanneer ik echter op Activate this trigg klik geeft de ios app aan dat ik m’n trigg eerst nog een naam moet geven.
Dit terwijl die how-to aangeeft dat dit automatisch gebeurd en ik nergens een optie zie om manueel een naam op te geven?

Wat doe ik hier mis of is de app stuk?
In elk geval geen goeie eerste ervaring als ik zoiets simpels niet eens klaar krijg.

Hi! Ik ervaar op dit moment hetzelfde probleem.

Ik ben gewend dat als ik een Trigg aanmaak, en ik klik op ‘Ik ben klaar’, dan krijg ik een optie te zien om de automatisch aangemaakte naam te wijzigen is. Maar als ik op dit moment iets wil aanmaken, dan verschijnt dat niet en zit ik vast. Als ik nogmaals op de ‘Ik ben klaar’-knop klik krijg ik de waarschuwing dat de Trigg een naam moet hebben.

Ik heb geprobeerd de app opnieuw te installeren, en dat lijkt het probleem op te lossen. Maar helaas komt het probleem na enige tijd weer terug.

Ik heb het weten op te nemen: https://youtu.be/YE2wTmjlqmI (verborgen video op Youtube, met persoonlijke details gecensureerd)
En ook heb ik hier een screenshot:

Ik hoop dat er hier een oplossing (en oorzaak) voor gevonden kan worden!

Hierbij wil ik een update geven over het probleem:

Ik heb recentelijk een mooie nieuwe smartphone eigen mogen maken. Uiteraard heb ik Olisto weer ingesteld om te zorgen dat mijn smart-producten gewoon blijven werken.

Maar nu wilde ik graag een nieuwe Trigg toevoegen, maar ook op deze nieuwe smartphone is het probleem nog steeds aanwezig. Ik hoop toch echt dat hier een oplossing voor gevonden kan worden, want ik kan niks nieuws meer aanmaken… :cry::cry:

Ik heb net bericht ontvangen van Olisto waarom het voor mij niet werkte.

Bij mij kwam het omdat ik produktnamen had waarbij een “(” (haakje) opende zonder het weer te sluiten. Dit wordt/werd blijkbaar niet goed afgevangen door de app.

Mogelijk iets voor jou om na te kijken?

1 like

Ik denk dat het in dit geval komt door de naam van de groep lampen, die blokhaken bevat. We hebben inderdaad een bug in onze app gevonden waardoor die zich verslikt in sommige patronen in namen van acties. We hopen binnenkort een release uit te brengen waarin dit is opgelost. Voor nu zou de oplossing zijn om niet direct deze groep van lampen te kiezen, maar de individuele lampen te selecteren. De trigg zal dan intern alsnog met de groep werken (dat gebeurt namelijk automatisch bij triggs die meerdere Hue-lampen gezamenlijk gebruiken).

Work around.
Wat helpt is om een Trigg te maken met in je voorwaarden alles wat je wil, daarna in de uitvoering alleen een push message oid (Geen hue!)commando te maken en daarna op te slaan. Nu geen error over de naam. Nu kan je de Trigg weer openen, je verwijdert de push message en voegt je gewenste hue commando’s in. Nu wil ie wél opslaan!