Toon thermostaat

Iemand de oplossing voor een Toon die zogenaamd niet bereikbaar is maar wel gewoon de opdracht uitvoerd via Google?

1 like

Heb je een iPhone met IOS 15.0 en een Toon App 4.12.0 ? Dan is helaas Toon onbereikbaar, maar via Google Home wel.
Ik bedien dus ook mijn Toon via Google Home totdat er eindelijk een nieuwe versie Toon App komt die wel de Toon op afstand kan bedienen.

Ik gebruik een android telefoon en daarmee kan ik de Toon wel regelen en lezen. Dus het is een bekend probleem dat de Toon door Google home niet bereikbaar is maar wel reageert op commando’s ?
Als ik zeg: Tempertuur op 21 krijg ik antwoord,Toon thermostaat is niet bereikbaar.

Oké, duidelijk.
Als ik tegen de Google Hub zeg: “status Toon” dan komt er keurig een terugmelding “Goed” en de ingestelde waarde van Toon verschijnt op de Hub.
Dan speelt er kennelijk bij jou nog iets anders.

Hey Brandje grappig dat ik je hier nu tegenkom, idd de toon android app werkt prima, alleen de doormelding van toon via olisto gaat blijkbaar ergens fout, elk google commando wordt prima uitgevoerd en daar na zegt ze toon is niet bereikbaar. Dat is nu al een aantal weken. Blijft jammer dat alle Toon fora omzeep zijn.

1 like

Alles werkt perfect qua status vragen.

MAAR …

Vraag ik aan GoogleHome
“Zet de verwarming op 20 graden”.

Antwoord van GoogleHome
“Sorry zo te zien is de thermostaat niet bereikbaar”.

Maar hij zet wel gewoon de thermostaat op 20 graden ondanks deze melding!

Op Facebook lees ik ook dat er veel mensen zijn met exact het zelfde probleem.

UPDATE
100% zeker fout ligt bij Google… Triggers via Olisto werken perfect met de toon…

Ja @Rene2716 ik zit ook weleens hier op het forum. Het is tenslotte ook een grote liefde van mij. En jammer dat Eneco de stekker eruit trok.
Ik heb jouw opdracht ook uitgeprobeerd en idd Toon doet wat je vraagt, maar geeft een onlogische reactie terug. Ik ben ook van mening dat dit puur ligt aan de zeer beperkte opdracht mogelijkheden van Google Home. Of dat ooit beter wordt, wordt afwachten.
Gelukkig is nu de Toon App voor IOS 15.xx uitgebracht en kunnen we gewoon via de nieuwste Toon App versie 4.15.x de Toon weer bedienen.

Overigens zou de beperkte API van Toon natuurlijk ook de boosdoener kunnen zijn.
Wellicht dat @Daniel daar z’n licht nog even over kan laten schijnen.

Kreeg net van een Toon tester de tip dat Google Home mbt Toon geen fout melding meer geeft. Zelf ook diverse opdrachten laten uitvoeren en keurig werd die uitgevoerd (was eerder ook al goed) en er komt nu ook een juiste terugmelding.

Of is @Daniel onder de “motorkap” bezig geweest?
Want het werkt pas weer goed sinds vanmorgen.

Lekker makkelijk om een support ticket in te moeten schieten, maar dat ik eerst een minimaal aantal posts moet hebben voordat ik dat kan doen. Fijn en klantvriendelijk!

Goed,

Mijn onderwerp gaat onder andere over een trigg die met Toon samenwerkt, dus wellicht is dit de goede plek.

Ik heb een trigger voor Thuiswerken. Wanneer ik tussen 9:00 en 18:00 op locatie THUIS ben, zou mijn Olisto de Toon moeten triggeren op Thuis. Dit gebeurt in principe prima wanneer ik thuis ben. Maar, kennelijk schakelt Olisto soms ook de Toon aan wanneer ik niet thuis ben? Dus mijn locatie is ergens anders dan Thuis, maar tĂłch schakelt hij de trigg in. Hoe kan dit? Mijn mobiele telefoon (die de locatie aangeeft) is gewoon met mij mee naar kantoor, maar toch denkt Olisto dat ik thuis ben.

Het lijkt erop dat de triggs nu geplaatst worden als OR functie en niet als EN functie. Want uiteraard ziet Olisto wel dat het tussen 9:00 en 18:00 is. Is dit iets wat vaker voor komt? Zijn er meer met dit probleem?

Overigens:
Toon thermostaat, nieuwste update
Apple iPhone 11 Pro, nieuwste software

bedankt!

Hoi Thomas,

Lekker makkelijk om een support ticket in te moeten schieten, maar dat ik eerst een minimaal aantal posts moet hebben voordat ik dat kan doen. Fijn en klantvriendelijk!

Wat dit betreft, dat heb ik nooit eerder gehoord. Is zeker niet een instelling zoals bedoeld op ons forum. Kan je mij precies vertellen hoe het in zn werk ging voordat je kon posten? Dan kan ik kijken of er misschien iets veranderd is bij een update van ons forumsysteem.

Maar, kennelijk schakelt Olisto soms ook de Toon aan wanneer ik niet thuis ben?

Wat betreft dit probleem. Met de komst van de nieuwste iOS versie zijn er problemen met de locatie op de achtergrond (dus als de Olisto app niet open is). Dit is een bekend probleem zoals ook hier te lezen.

De makkelijkste manier of dit inderdaad het probleem is, is om de Olisto app een keer te openen vóór 9u als je niet thuis bent. Als de toon dan wél netjes uitblijft, weten we zeker dat het hieraan ligt. Zo niet, dan speelt er iets anders en moeten we even verder kijken.

Hi Remy,

Ik kreeg een melding toen ik mij registreerde dat ik eerst een aantal antwoorden moest posten voordat ik een bericht zelf kon plaatsen.

“PS. To prevent multiple topics about the same subject new users will be need to have read a minimum number of posts before being able to start a new topic.”

Anyway, ik heb vanochtend voordat ik weg ging de Olisto app geopend en hij lijkt vandaag niet getriggerd te zijn. Dus dat is goed nieuws. Ik zal er dan aan denken om elke dag even de app te openen voordat ik weg ga.

Bedankt voor je antwoord!