Toon thermostaat reageert niet volledig

Problem description:
Als ik de deur uit ga ziet de Olisto app dat ik ook weg ben.
Krijg ook een melding en zie ook dat hij de gewenste handelingen doet.
Hij zet ook de Toon op weg maar schakelt niet het programma uit.
En omgekeerd het zelfde zet wel de Toon op thuis maar schakelt het programma niet aan.
Doe ik iets fout?
Hoor het graag

Hallo, voor zover wij kunnen zien gaat alles zoals het hoort te gaan. Waaraan merk je dat het programma niet uit/aan gezet wordt?

Twee handelingen in een Trigg werken niet icm Toon. Ik heb dit ooit opgelost met een Timer. Was een tip van iemand hier op het forum.

Heb je een iPhone of een Android telefoon?
Bij werkt de locatie trigg op iOS helemaal niet meer (zie eerdere berichten)

Goede tip! Om het timer kanaal te kunnen gebruiken moet je de app wel in de ‘expert mode’ zetten, op de ‘meer’ tab -> profiel en instellingen -> instellingen.

@Daniel
Zou het locatie kanaal moeten werken met iOS?
Bij werkt het sinds enkele maanden niet meer.
Het werkte eerst prima voor in totaal 4 gezinsleden.
Is er iets veranderd?

Dat zou moeten werken ja, er zijn geen recente veranderingen geweest. Heb je al geprobeerd of de locatiecondities van de telefoons los van elkaar wel werken?

Olisto app moet op alle iPhones geïnstalleerd zijn en ik moet op alle iphone inloggen op Olisto. Dan kiezen dat locatie bepaling altijd aan staat (iOS instelling).
Hoe test ik dan eenvoudig of een individuele iphone werkt of niet?

Door voor elk van de telefoons een trigg te maken die bijvoorbeeld een pushbericht stuurt als die ene telefoon thuis komt of thuis verlaat.

Bedankt!
Ben aan het testen.
2 van de 4 werkt het.
De andere 2 zijn nu niet op locatie

RaRa hoe kan dat?
Ik krijg de melding dat de telefoon van X thuis is terwijl deze echt 100% zeker NIET thuis is.
Hoe kan dat en hoe los ik dat op?
Kan een van de twee telefoons die we thuis zijn twee identiteiten hebben?

Heb je m’n PM gezien?

Waarschijnlijk heeft de telefoon van X ooit een update gestuurd dat 'ie thuis was en is daarna gestopt met updates sturen. Dan lijkt het dus voor onze server alsof deze telefoon altijd thuis is.

Ja gezien. En op geantwoord.

Heb hem nu een tijdje in werking en werkt nu naar behoren.
Misschien even een gewenning.
Bedankt voor je reactie

Bij mij werkt het helaas niet zoals het zou moeten.
Alleen mijn eigen iphone wordt gedetecteerd.
Als andere gezinsleden het huis verlaten of betreden worden ze niet herkend.
Dat is erg jammer want dan is het nutteloos voor de werking die ik zou willen.
Namelijk de Toon schakelen op basis van aanwezigheid/afwezigheid van de 4 mensen in ons gezin.
Heb echt alles geprobeerd. Software van alle telefoons verwijderd en later weer opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Soms werkt het even maar al snel niet meer.

Als ik een Trigg deactiveer en daarna weer activeer dan krijg ik de Oranje melding dat de telefoon behorende bij die Trigg weg is terwijl de persoon naast mij zit.
Dat is voor alle Triggs (behalve voor die van mijn telefoon) het geval.

Wat doe ik fout?