Toon schakelen op basis van wifi connectie ipv gps locatie

App version: 2.25.3
Phone OS: iOS 13.3
Problem description:

Helaas werkt het schakelen van de Toon obv gps locatie niet. Heeft een tijdje gewerkt maar werkt nu geheel niet meer. Althans bij mij. Ik had het weekend met 4 gezinsleden maar sinds enkele maanden is het gestopt met functioneren.
Als het wel zou moeten werken dan hoor ik dat graag.

Een makkelijkere oplossing leek mij om gebruik te maken van het WiFi signaal zoals dat ook werkt met Android. Maar mij werd hier verteld dat Apple dat niet toe zou laten.

Nu lees ik zojuist wat informatie over de Tado slimme thermostaat. En daar staat dat het op iOS wel obv het WiFi signaal kan werken. (Gps ook!!)
Het is blijkbaar technisch we mogelijk.
Nu zou Eneco dit natuurlijk met Toon moeten oppakken maar mijn ervaringen met het ontwikkel tempo en de keuzes die ze daar maken is ronduit slecht. Daar verwacht ik dus helemaal niks van. Dus ik hoop dat het dan toch zou kunnen gaan lukken via Olisto.

Hier de genoemde Tado info. https://www.appletips.nl/tado-thermostaat-locatie/

En dan met name de zin: ”Is je iPhone of iPad verbonden via wifi met het thuisnetwerk dan hoeft de GPS bepaling niet plaats te vinden omdat je dan thuis bent en hierdoor neemt de batterijduur nauwelijks af.” Hieruit concludeer ik dat het op iOS met het WiFi signaal zou moeten werken.

Ik hoop dat Olisto hier nogmaals naar zou willen kijken.

Groeten,
Arjan