Toon programma volgen ipv stand kiezen

Ik heb een programma in mijn toon staan die elke dag anders is.
Is het mogelijk om ipv een trigger te maken die de stand kiest. Het mogelijk maakt het programma weer te volgen?

Als ik nu thuis kom triggert hij de thuis stand.
Maar savonds na 1900 uur willen we het graag iets warmer. 21 graden.
En na 2200 gaat hij weer naar de slaap stand.

Dat betekent als we na 2200 thuiskomen hij gewoon naar de 20 gaat verwarmen. Terwijl we waarschijnlijk lekker naar bed gaan :blush:

Dus ipv de stand te kiezen. Een optie volg programma :blush:

Hoi Bouter,

De actie ‘volg programma’ staat op de agenda om te worden toegevoegd. Maar ik vraag me even af hoe dat in jouw geval je probleem oplost? Wanneer zou je die actie dan uit willen voeren?
Als ik je verhaal goed begrijp heb je nu een trigg:
Als ik thuis kom
Dan zet de temperatuur op 20 graden

Zou het in jouw geval niet handiger zijn om een extra conditie toe te voegen:
Als ik thuis kom
En de stand van Toon is Afwezig (eventueel Afwezig of Thuis, wat je wilt)
Dan zet de temperatuur op 20 graden

Dit voorkomt dat de temperatuur op 20 graden wordt ingesteld als Toon al op ‘slapen’ staat.
Ik hoop dat dit helpt,

Daniel

ALS:
Locatie is thuis
Tijd is tussen 19:00 en 21:59
DAN
Zet Toon op Comfort

Is dit misschien een handige optie?

We zijn een paar weken verder en ik heb goed nieuws, in het Toon kanaal hebben we een nieuwe actie: Zet Programma Aan of Uit.
Je raadt al wat je daar mee kunt doen :wink: Je kunt dus nu een trigg instellen voor een specifiek programma. Voeg daarbij ook deze nieuwe actie toe. Hiermee zet je het ingestelde programma op de Toon uit en blijft hij staan op wat je via Triggi hebt ingesteld.
Ik ben benieuwd of dit voor jullie werkt!

Frank

2 likes

@frank

Wat een super nieuws. Zo word Triggi steeds stukje slimmer met Toon. Uiteraard word deze functie getest door mij…

Top werk team!!! :+1:

We gaan gelijk testen.

Tnx.

Dit is echt een geweldige optie :blush:

Goed om te lezen @Bouter1984 en @mAiden. Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met de nieuwe mogelijkheden!

1 like