Toon leidt zijn eigen leven

App version: 2.26.0
Phone OS: Android Samsung S10+
Problem description:

Mijn Toon zet zichzelf telkens op 20 graden, waarschijnlijk samenhangend met de buitentemperatuur.

Vorig jaar maakte ik een dergelijke Trigger aan, maar verwijderde Ollisto daarna van mijn telefoon. Nu het buiten weer kouder wordt gebeurd het telkens weer. Ik vraag 18, Toon zet zichzelf onmiddellijk op 20.

Ik heb Ollisto opnieuw geïnstalleerd, maar zie geen trigger staan.

Nou was mijn idee dat de trigger van vorig jaar nog in Toon verstopt zat en daarom herstelde ik Toon naar zijn fabrieksinstellingen.

Dat bleek niet de oplossing…

Ik bedacht het plan om voor elke temperatuur buiten onder de 12 graden een trigger aan te maken die Toon op 15 zet. Dat werkt. Ik hoopte dat de nieuwe trigger de oude zou overrulen…
Maar dat gebeurd dus niet!!

En nou weet ik het niet meer. Heeft iemand een idee???

Hallo Marc,
Als je vorig jaar de app verwijderd hebt zonder eerst de trigg te deactiveren of je account te verwijderen dan is deze trigg inderdaad nog steeds actief. Je zegt dat je de app opnieuw geinstalleerd hebt en de trigg niet ziet. Weet je zeker dat je op dezelfde manier in de app inlogt? Als je bijvoorbeeld vorig jaar met een email-adres + wachtwoord en nu met een Facebook account inlogt (of andersom) dan heb je daarmee mogelijk 2 verschillende Olisto accounts, met beide hun eigen triggs. Vrijwel altijd is dit de reden voor ‘verdwenen’ triggs.

Dank voor je reactie!

Ik ben er eigenlijk zeker van dat ik vorig jaar hetzelfde mailadres gebruikte als nu, heb mijn mailboxen gecheckt op mail van Olisto maar vind niets in een andere mailbox dan in deze.

Nou is genoemde trigger vannacht niet afgegaan, kan het zijn dat jij hem hebt verwijderd?? Dat zou heel fijn zijn…

En je hebt dus ook niet vorig jaar ‘Login met Facebook’ gebruikt? Als je me per PM de Displaycode van je toon (bij Instellingen onder Productversie) toestuurt kan ik kijken of we deze nog aansturen. Wij hebben in elk geval niets verwijderd.

Dankzij goede hulp van Daniel bleek ik eerder via Facebook te hebben ingelogd hetgeen ik niet meer wist. De toen aangemaakte trigger was nog actief.

Nu dus niet meer!! Probleem opgelost!

1 like