Toon koppelen aan Olisto

Hallo,

Ben sinds kort bezig met de Google Home mini en ik wil ook de Toon gekoppeld hebben. Nu weet ik dat dit via Olisto moet.

Ik heb via de Olisto app Toon weten te koppelen, deze staat er nu ook tussen als kanaal. Echter, verder lukt het mij niet om met de Triggers bezig te gaan, daar ik Toon er niet tussen zie staan. Ook lukt het mij om via Google Home de Toon de koppelen. Als apparaat aanwezig, echter kan ik deze verder niet selecteren o.i.d.

Doe ik iets fout? Wat heb je precies allemaal nodig om het goed te kunnen koppelen? Ook met name met de Triggers vind ik het vreemd dat ik de Toon niet kan selecteren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Mvg,
Johan

Heb je dit gelezen:

Jazeker, die ken ik. Ik heb Olisto ook kunnen koppelen aan Google Home, echter zie ik dan nergens de Toon staan als apparaat. Daar loop ik dus tegenaan.

Daarnaast kan ik binnen de Olisto app bijv. ook geen trigger aanmaken met Toon. Kan ik niet kiezen.

Je gebruikt toch, neem ik aan, de App Google Home? Daar zie je Toon® staan en kan je spraak opdrachten geven.
In de App Olisto staat Toon® als kanaal en daar kan je de overige opdrachten dmv een Trigg geven.

Nee, dat is het hem nu juist (en wat ik niet snap); ik heb binnen Olisto Toon gekoppeld als kanaal (groen vinkje), echter zie ik deze nergens terug om bijv. Triggers aan te maken.

Ik gebruik de app Google Home inderdaad. Ook daar heb ik Toon weten te koppelen dmv Olisto. Echter zie ik ook hierna geen Toon terug als apparaat.

Wat is er allemaal nodig om Toon te kunnen ‘zien’? Ook een abbonement op Toon toevallig? Die hebben we niet meer namelijk. We zitten wel bij Eneco.

Idd om de Toon® API te kunnen laten werken heb je een abo op Toon® nodig.

Dan is dat het dus. Scheelt weer een boel zoekwerk. Bedankt :slight_smile: