Toon is niet meer te koppelen aan Google Home

Sinds een paar dagen is mijn koppeling met TOON spontaan verdwenen en ik krijg deze ook niet meer werkend wat ik ook probeer.
Weet ook niet aan welke kant het probleem ligt
Kan iemand mij vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn of zijn er al mensen met vergelijkbare ervaringen.
Gr jaap

2 likes

Hier precies hetzelfde. Kreeg geen verbinding en heb geprobeerd opnieuw te koppelen, maar telkens een Could not reach melding. Eneco gebeld, maar daar ligt het probleem niet, het moet dus aan de olisto kant liggen

Beste @Jaap_Jabaay en @Dave

Allereerst excuus voor het ongemak. We zijn intern met een grote wijziging in t systeem bezig die helaas hier en daar voor problemen zorgt die we niet allemaal konden voorkomen. Helaas was ook deze koppeling daarvan slachtoffer geworden.

We waren bewust van een probleem met het koppelen van Google Home, maar waren eigenlijk in de veronderstelling dat dit was opgelost. Ik ben er al mee bezig!

Met vriendelijke groet,
Remy @ Olisto

Het probleem lijkt te zijn gevonden. Graag horen we of dit inderdaad voor jullie een oplossing biedt!

Nogmaals excuses!

1 like

Het probleem lijkt nog niet te zijn opgelost. Toon staat nog steeds offline op Home en ook in de Olisto app werkt hij niet :man_shrugging:t3:.

@mthgisbertz

Om even het probleem te verduidelijken:

  1. U zegt dat in de Olisto app hij niet werkt. Bedoelt u daarmee dat de Toon:
    a) niet gevonden kan worden
    b) geen acties uitvoert
    c) niet reageert op condities

  2. Kunt u proberen de koppeling te verversen via google home?

In Olisto staat dat het apparaat of dienst ontbreekt. Ik heb Toon in Olisto al verwijderd en opnieuw geĆÆnstalleerd na het opnieuw opstarten van de app. In Home heb ik de koppeling al ververst maar ook verwijderd en opnieuw gemaakt.

Ik heb een tijdelijke wijziging gedaan aan onze google home integratie. Zouden jullie kunnen controleren of het nu wel werkt?

Mocht het alsnog niet werken, dan weet ik dat het waarschijnlijk op een andere plek zit en dan kan ik daar een tijdelijke oplossing doen totdat ik het probleem gevonden heb.

Helaas heb ik zelf geen toegang tot een TOON, dus kan ik het helaas zelf niet testen.

Hoi Remy, bij mij werkt Toon weer in Google

Hoi Remy dit lijkt te werken want Toon doet het weer.

Fijn om te horen. Nogmaals excuses! Wij gaan alles goed testen voordat de permanentere oplossing wordt uitgerold! Fijn weekend allen!

Bij mij is de Toon nu wel te koppelen maar geeft deze in Google home aan dat Toon nog steeds offline is. Wat moet ik doen om dat te verhelpen?

Ik heb alles geprobeerd, alles opnieuw gekoppeld (volgens de handleiding). Koppelen lukt, alleen nog steeds ā€˜Toon offlineā€™ in Google home. Toon wel gewoon via de eigen Toon app te bereiken dus communiceren werkt wel, alleen niet via Google Home aan de praat te krijgen