Toon geïntegreerd met Google home maar waarden worden niet doorgegeven

Ik heb afgelopen week toon geïntegreerd in Google home en gebruik olisto om de temperatuur automatisch op te schroeven als ik thuis kom. Echter wordt de temperatuur niet opgepikt door Google, de communicatie met olisto en spraak en de ‘rules’ verlopen allemaal goed.

Weet iemand of ik iets over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank

Hi @Cheffy,

De start van de Nederlandstalige Google Home is wat hobbelig, dat merken we zelf ook. Er zijn bij sommige gebruikers inderdaad verschillende problemen. Als ik het goed begrijp gebruik je Google Home nu om bij thuiskomst te zeggen dat de Toon een graadje hoger moet? Kun je ergens een foutmelding zien (of horen?) waar het mis gaat? Dan kan ik bekijken wat we aan onze kant kunnen doen om je verder te helpen.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Hey Frank, excuus voor mijn late reactie. Toon wordt helemaal goed opgepikt door olisto. Alleen in google home zie ik de temperatuur niet actueel. het ziet er dan zo uit… in het onderstaande plaatje is de temperatuur daadwerkelijk 18 en wordt er verhit naar 20°

Is de Toon in de Olisto app wel gekoppeld? En werkt een trigg met de Toon in de Olisto app? Dus zonder Google Home?

Ja die triggs worden icm olisto uitgevoerd. Deze zorgt ervoor dat bij thuiskomst de verwarming naar 20° gaat en naar 18° als ik weg ben.

OK, dat betekent dat de koppeling met Toon wel in orde is. Echter, Google Home (of specifiek, Google Assistant) kan het niet goed oppikken en verwerken. Dat ligt helaas aan de Google software, niet zozeer aan onze kant. We zijn bekend met deze problemen, evenals het team bij Google. Ze werken aan constante verbetering van de koppelingen met apparaten.
Ik heb helaas op dit moment ook niet echt een idee waar je dit verder zou kunnen onderzoeken en nagaan.

Ik heb dit euvel ook gehad, ik heb dit opgelost met eerst ontkoppelen toon van Google home. Daarna opnieuw connectie maken met Olisto, uiteindelijk weer bij Google home ingesteld en plotswerkte alles😊.
Hopelijk lukt dit bij jullie ook

1 like