Timer vs global timer

Ik zie tegenwoordig als je een timer wil aanmaken 2 opties: Timer en Global Timer (expert). Helaas staat er geen uitleg bij over wanneer je wat kiest. Is hier meer info over en wanneer wat te kiezen?

Ook nog even een dingetje over het aanmaken van een nieuw topic. Had deze hele tekst al getikt, maar bleek nog niet de keuze SUPPORT gedaan te hebben. Kies je die alsnog, dan is daarna je hele verhaal weg en kan je opnieuw beginnen.

Hoi @Rai,

De Global Timer (expert) is de timer zoals je die kent. De Timer is een nieuwe makkelijkere manier waar je een timer ‘unit’ aanmaakt die je kan starten en stoppen. Dan hoef je dus niet met Timer IDs te werken. We willen de oude timer langzaam uitfaseren. Effectief is er dus qua werking geen verschil.

Wat betreft je forum puntje zal ik kijken of ik iets aan de instellingen van het forum aan kan passen, maar ik ben bang dat dat misschien een beperking van de forumapplicatie is.

THanks voor de uitleg. Maar gaat dit betekenen dat ik binnenkort al mijn huidige timers moet gaan aanpassen naar de nieuwe manier (als jullie de oude namelijk gaan uitfaseren)?

En kunnen er dan ook nogsteeds meerdere timers te gelijk lopen? Want met een timer ID geef je nu dus een unieke naam mee die je in een andere triggi weer kan gebruiken of zelfs cancelen. Of moet ik dan eerst een lijstje gaan aanmaken met selectie woorden of worden de huidige woorden dan vanzelf toegevoegd aan de lijst? Want als ik nu kijk zie ik precies 1 keuze (heb er zeker al eens 1 op de nieuwe manier gemaakt bij vergissing).

Hi Rai, geen zorgen, we werken nog aan een manier om de oude timers uit te faseren zonder bestaande triggs kapot te maken.

Er kunnen met de nieuwe timers inderdaad meerdere tegelijk lopen. Het voornaamste verschil is dat je nieuwe timers kunt toevoegen, een naam kunt geven en weer uit een lijst kunt kiezen net zoals dat bijvoorbeeld bij de Now-knoppen werkt, in plaats van dat je zelf ID’s moet verzinnen en bijhouden. Door hoe het nu werkt is het ook niet meer nodig om steeds 2 condities te gebruiken (met de oude ‘expert’ timer natuurlijk nog wel).

Hi there could you please explain how the new timer expert works I’ve made a trigger on switching on my ewelink switch on location based, need to set a timer say 30 secs to turn off… pls help

Hello,
The ‘expert’ timer is actually the old timer and it’s mostly still there to prevent issues for people who already have triggs with them. We don’t recommend using it in new triggs unless you have some very specific/uncommon use-case.
For any regular use-cases such as what you’re describing the ‘regular’ timer should be a better fit.

Hello @amresh.raj,
We discovered today that there’s been an issue where for the past week some triggs would not be saved correctly and therefore not be executed. This may be the reason for your timer not working as expected. The issue was fixed today but triggs created while the issue was there will still not work. Could you try to create new triggs (or modify the existing one so that they get saved again)?

Hello @Daniel did try the normal timer function. Bit after i sent the duration and hit next it comes to the next page where it just says set timer with no options hence there’s no way of saving it, one attached a screenshot for the same

[Screenshot](https://drive.google.com/file/d/1PjqerREwZWc-Fc_lIqvsRiH4XzMt_tv0/view?usp=drivesdk)

If using the NORMAL TIMER, did you created a LABEL for that timer before starting? You have to create the LABELS in the SETTINGS, CHANNELS, LABELS, becuase I don’t see an option to create a lable if you are directly creating a new timer in a trig.

@Daniel Je had het er een tijdje geleden over dat uiteindelijk de oude manier van timers zal worden omgezet naar de nieuwe manier. Hiervoor moeten dan alle labels beschikbaar komen in het lijstje van de nieuwe timers. Is het mogelijk dat jullie die al vast gaan vullen? Want anders moet ik handmatig al die labels hierin gaan zetten. Merk nu dat ik er toch wel veel heb en dat het overzicht een beetje lastig gaat worden. Dus geen slecht idee om de overstap naar die nieuwe manier te gaan maken.

Hoi @Rai, we zijn vooralsnog niet van plan de oude timers om te zetten naar nieuwe. Dat zou erg lastig zijn omdat ze niet helemaal hetzelfde werken.
Wat ik bedoelde met uitfaseren is dat we (hopelijk) ooit de oude timers onzichtbaar maken voor mensen die ze niet in gebruik hebben. Dat vereist echter functionaliteit in de app die er nu niet is en waar we voorlopig ook niet aan toe zullen komen, dus voorlopig zal dat nog niet gebeuren.

Hi @Daniel, if you want new user to switch to the new timers, maybe it is a good idea to update the FAQ as well😜. It looks like the FAQ is a mix of both timers. It still talks about the 'ID’S as well.

FAQ:
https://olisto.com/faq/how-does-the-timer-channel-in-olisto-work/