Timer Channel werkt momenteel niet als verwacht

App version: __________
Phone OS: ________
Problem description:

Sinds vorige week had ik al een beetje het gevoel dat de TIMERS niet helemaal betrouwbaar liepen. Maar op dit moment is de werking bijna helemaal stil gevallen.

Ik heb namelijk wat timers nodig om mijn verticale lamellen te bedienen. De eerste gaat af om de lamellen te draaien en dan de nodige seconden later volgt dan het trekken commando. En eerst gaat dan de voorkant van het huis en daarna de achterkant. Dus 4 timers. Dit gaat eigenlijk al heel lang goed.

Alleen nu gaat er dan b.v. maar 1 van de 4 timers af. Heb ook een NOW knop, dus kan het ook zelf triggeren (nog steeds met de timers), en ook dan zie ik in de activitie dat niet alle timers af gaan.

Ik maak nog gebruik van de oude manier dus. Dus in een trig heb je dan een TIMER EXPIRES en een TRIG met de naam van de TIMER lopen. En deze wordt dus gezet in de aparte NOW trig.

Als ik nu in de logging van de trig kijk, zie ik dit.

.

ALsof dus de EXPIRE wel al de actie wil doen, maar het timer deel op dat moment ontbreekt of anders om. De melding van EXTENDED kan kloppen, want als ik te snel wederom op de NOW knop druk, dan wordt dezelfde timer opnieuw gezet. Dus die snap ik.

Ik heb iets gevonden (en tenminste voor dit moment opgelost) dat dit probleem op z’n minst gedeeltelijk verklaart. Zou je kunnen proberen of het nu weer werkt zoals het hoort?

Ja, zo te zien gaat het nu weer goed.