Timer Channel werkt momenteel niet als verwacht

App version: __________
Phone OS: ________
Problem description:

Sinds vorige week had ik al een beetje het gevoel dat de TIMERS niet helemaal betrouwbaar liepen. Maar op dit moment is de werking bijna helemaal stil gevallen.

Ik heb namelijk wat timers nodig om mijn verticale lamellen te bedienen. De eerste gaat af om de lamellen te draaien en dan de nodige seconden later volgt dan het trekken commando. En eerst gaat dan de voorkant van het huis en daarna de achterkant. Dus 4 timers. Dit gaat eigenlijk al heel lang goed.

Alleen nu gaat er dan b.v. maar 1 van de 4 timers af. Heb ook een NOW knop, dus kan het ook zelf triggeren (nog steeds met de timers), en ook dan zie ik in de activitie dat niet alle timers af gaan.

Ik maak nog gebruik van de oude manier dus. Dus in een trig heb je dan een TIMER EXPIRES en een TRIG met de naam van de TIMER lopen. En deze wordt dus gezet in de aparte NOW trig.

Als ik nu in de logging van de trig kijk, zie ik dit. Screenshot_20220328-094857_Olisto .

ALsof dus de EXPIRE wel al de actie wil doen, maar het timer deel op dat moment ontbreekt of anders om. De melding van EXTENDED kan kloppen, want als ik te snel wederom op de NOW knop druk, dan wordt dezelfde timer opnieuw gezet. Dus die snap ik.

Ik heb iets gevonden (en tenminste voor dit moment opgelost) dat dit probleem op z’n minst gedeeltelijk verklaart. Zou je kunnen proberen of het nu weer werkt zoals het hoort?

Ja, zo te zien gaat het nu weer goed.

@Daniel Volgens mij is er op dit moment een probleempje met de TIMERS. Ze worden wel geactiveerd, maar als de timer verloopt gebeurt er helemaal niets.

Sinds vrijdag doen de ‘legacy’ timers(met ID) het het niet meer.
M’n gevoel is dat ze zijn blijven hangen. Als ik de voorwaarde voor het niet runnen van een bepaalde timer met ID uit de trig er uit haal, gaat m’n trig gelijk af.

Daarnaast geprobeerd een nieuwe rule aan te maken met de nieuwe timer, maar ook daar gaat wat mis. Na het ingeven van een naam en Next loopt ie vast en komt volgende foutmelding.

IMG_1636

Zoals hierboven te lezen, heb ik ook de nodige classic timers. Maar ik heb tot op heden geen problemen gemerkt met bestaande.

Hallo Floriszz, er was inderdaad iets mis met het aanmaken van nieuwe timers. Dat is nu opgelost. Echter kan ik geen probleem ontdekken met de uitvoering van legacy timers. Zou je wat meer kunnen delen (screenshot evt) over de trigg waarin het mis gaat?

Hallo @Daniel, vandaag ging alles weer zoals verwacht met de legacy timers.
De legacy timers met ID die ik gebruik lopen 7 of 8u(25200sec of 28800sec)
Om er voor te zorgen dat een bepaalde trig niet 2 of meer x binnen de timer range op een dag af gaat heb ik in de trig een voorwaarde dat de legacy timer met betreffende ID(sunblindsback100) niet al gestart is. In de acties bij dezelfde trig start ik deze zelfde timer met ID.
Screenshot toegevoegd:

Vanavond had ik weer dat een trig het runnen van een Legacy timer negeerde. Beetje vervelend moment(2x zonwering down tijdens wolkbreuk​:fearful::sweat_smile:) ze zijn wel goed gewassen nu​:stuck_out_tongue_winking_eye:.
Ook aanmaken van nieuwe timer(niet legacy) werkt niet.(Zie andere support ticket)

Hoi, sorry voor de late reactie na je vorige update.
In je screenshot zijn helaas net niet alle condities zichtbaar. Maar belangrijk met de legacy timers is dat je de conditie “Timer loopt af” combineert met de “ID van afgelopen timer is…” conditie. De “ID van afgelopen timer is…” conditie blijft waar zolang dit de laatste timer is geweest die afloopt dus met enkel die conditie bereik je vaak niet wat je wilt. Dit is de reden dat we de nieuwere timers hebben ingevoerd.

Ik hoop dat dit helpt.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Het lijkt me voor algemeen nut wel handig als de tutorial voor timers ge-update wordt, want het lijkt of die ook de 2 types door elkaar haalt.
Bij condities heb je deze keuzes:


Bij acties heb je deze keuzes:

Voor condities gebruik ik alleen:
Timer met ID is wel/niet running
Voor acties: Set timer met ID
Waarbij de ID’s natuurlijk overeenkomen.
Dit om te voorkomen dat een trig binnen de in de timer gestelde tijd( bv 28800sec(=8u) nog een x af gaat.

Over het algemeen werkt het ook goed.