Support voor Broadlink RM

Ik ben een grote fan van IoT devices en gebruik er dan ook heel wat. Mijn doel was alles in huis via mijn phone / tablet te kunnen bedienen. Dat ging redelijk goed met mijn klikaan/uit - Sonos - Hue / Sonoff / en alle andere appcecoires.

Maar wat ontbrak was IR devices bedienen en aansturen. Daar vond ik de Broadlink RM. Fantastisch ding. Kan je iedere RF/IR remote leren/klonen, ook de gecodeerde, scenes aanmaken etc. Als deze als kanaal ondersteund zou kunnen worden dan kan werkelijk ieder IR/RF apparaat als DAN functie worden gebruikt. Zo ook de IR remote van de airco bijvoorbeeld. Da’s pas echt cool. Of de TV aanzetten als je op lokatie thuiskomt als er een voetbalwedstrijd is, en gelijk naar het kanaal zappen, etc.

Hi

Broadcom RM is een interessante partij inderdaad. Ik zet hem op de lijst van kanalen die we in de toekomst zouden kunnen toevoegen!

Is er al meer bekend wanneer broadlink ondersteund gaat worden?

Nee, daar is helaas nog niets meer over bekend…

Het is al ruim een jaar geleden dat deze topic gestart is, is er al meer bekend over de ondersteuning van de Broadlink devices?

Nog steeds geen antwoord zie ik?
Ze zouden hem op de lijst zetten?

Voor het toevoegen van nieuwe kanalen zijn wij altijd afhankelijk van de beschikbaarheid van de API en de bereidheid van de betreffende partij om een partnership met Olisto aan te willen gaan. Omdat we de app gratis houden voor onze gebruikers moeten we partnerships aangaan met de kanalen. We kunnen niet alles gratis aansluiten.
We zeggen dan ook altijd tegen onze gebruikers dat het helpt om de betreffende partij, in dit geval Broadlink, zelf te benaderen met ht verzoek om te koppelen met Olisto. Vraag / verzoeken vanuit hun eigen gebruikers werkt altijd goed.

Ik gebruik ook Broadlink RM en ben er zeer blij mee. Het zou fijn zijn als dit ook een channel van olisto zou zijn. Hierbij gebruik ik de IHC eu app.

Als iedereen die de broadlink gebruikt nou even een mailtje stuurt naar hun om de ihc app toe te voegen aa Olisto, dan kunnen we heel veel meer doen.