Storing aan afwezigheid

Bij mij werkt de aan en afwezigheid niet meer.
Volgens mij sinds de laatste update (enkele dagen geleden)

Hier het zelfde probleem

Hier nog een…

Binnen welk kanaal is dit? En welk merk mobiel hebben jullie?

Kanaal: Locatie
Tel. iPhone XS (iOS 12.4)

Ook hier werkt het locatiekanaal en de aan/afwezigheids dienst al een paar weken slecht.

is er inmiddels zicht op een oplossing? Op een helpvraag via het formulier wordt niet gereageerd… Ondanks dat ik altijd een tevreden olistogebruiker was krijg ik toch de neiging om Olisto af te schaffen.

Voor iOS is er inderdaad iets heel raars aan de hand, wat we nu zsm proberen te fixen. Voor android kampen we al tijden met de problemen van de nieuwe Android versies. Dat is een ongoing project waar we continu verbeteringen voor zoeken. Echter blijft dit lastig te tracken omdat wij natuurlijk niet zomaar toegang hebben tot jullie telefoons. Als het dan op alle toestellen hier goed werkt is het lastig te analyseren. Wij zijn daarom bezig met meer tools om dit beter te kunnen monitoren.

Remy,

dank voor je antwoord. Ookal hebben we er vrij weinig aan. Wat juist de enorme + van Olisto is voor mij is dat ik geen lampen uit hoef te doen als er niemand meer thuis is, niet om de verwarming hoef te denken en noem maar op. gevoelsmatig is er veel gedonder rondom het locatiekanaal. Het heeft een tijd goed gewerkt en dan nu zo ineens niet meer. ik snap best dat het lastig kan zijn om zoiets werkend te houden, zeker met beperkte middelen, maar “we zijn er mee bezig” en het is een ongoing project klinkt mij meer in de oren als we hebben echt geen idee en we zien wel wanneer en of we dit op kunnen lossen. Dit wetende zal ik er voor zorgen dat mijn verlichting en mijn thermostaat op een andere manier geschakeld gaan worden zodat ik zelf weer voorkom dat ze onnodig veel aan staan.

Verder wat mij opvalt, en wellicht is dat specifiek in mijn geval:. met 2 telefoons zitten wij op Olisto. 1x Iphone en 1x android. Ik heb een trig gemaakt die mij (Android telefoon) mailt op het moment dat ik de area bij mijn werk in of uit ga. In die mail word aangegeven welk toestel het betreft. Zodra ik de area in of uit ga krijg ik mail dat de Iphone dat heeft gedaan. Die is niet eens in de buurt… Dit zelfde geld voor de log die ik tijdelijk heb ingesteld omdat het locatiekanaal slecht werkt voor het gebied rondom mijn huis.

Ik snap het helemaal @Erwin_ten_Brink. Juist de betrouwbaarheid zou een kernpunt moeten zijn. In dit geval betekent “we zijn ermee bezig” daadwerkelijk dat we ermee bezig zijn. @Michael en ik zijn nu met spoed (ware het niet dat ik eerst even het forum in de gaten moet houden) eerst het iOS probleem aan het oplossen. Daarna zullen we doorgaan met het beter monitoren van geofencing in het algemeen zodat we duidelijker kunnen vinden waar het probleem ligt. Nee, we weten niet precies waarom het zo onbetrouwbaar is. De moeilijkheid ligt hem bij de enorme hoeveelheid verschillende toestellen en software versies. Ik wil het ook niet mooier laten klinken dan dat het is, maar weet dat we er keihard aan werken. Wat ik wel kan zeggen is dat we waarschijnlijk binnenkort een aantal van jullie gaan vragen om alpha updates voor ons te gaan testen, om zo sneller te kunnen zien of het voor een aantal gebruikers beter werkt

Ik heb er tijdelijk voor gekozen gebruik te maken van Automate. Dit is een app die voorwaardelijke regels kan uitvoeren, gericht op de telefoon zelf. Hier heb ik locaties in aangemaakt en Olisto Connect aangestuurd. Tijdelijk werkt dit prima.

Is er al een oplossing of een alternatief?

Kan toch niet zo zijn dat anno 2019 dit niet werkend te krijgen en houden. Bij ons is hiermee o.a. het alarm afhankelijk dus hierop moet toch te vertrouwen zijn!

Als je vertrouwt op een alarmsysteem dmv GPS zou ik dat maar gauw uitschakelen. Dat kan nooit veilig zijn.
Het is volledig te begrijpen dat het weleens uitvalt, aangezien de partijen die verantwoordelijk zijn voor de OS’en geregeld wijzigingen doorvoeren. Met name om energie te besparen.
Realiseer je goed: GPS kost heel veel energie!

Hi,
good news we made a bug fix for iOS and at the moment the app is in the releasing process (version number 2.24.4). Today or in the next few days it should be on the app store.
Let us know if it works or not.

Thank you for your patience.

Michael

Werkt nog steeds niet gereageerd maar op 1 telefoon (IOS) i.p.v. 2

Hier ook niet, tweede telefoon werkt niet. Reageerd maar op 1 telefoon.

Werkt nu helemaal niet meer.

Jammer dat het niet wordt opgelost.

Het probleem dat het maar werkt met 1 ipv meer telefoons zal ik morgen even proberen op te lossen! Als het bij geen van de telefoons werkt, stuur dan even een pb naar @Michael, dan kan die er beter induiken

Is hij er al ingedoken want het werkt nog niet