Status mobiel als trigg

Hallo. Ik ben een newbee. Ik werk met kaku en triggi. Dit werkt goed. Nu wil ik, als van alle mobieltjes de batterijen opgeladen zijn (in een multiple charger), dat de klikaanklikuit schakelaar uit gaat. Nu heb ik een erg mooie en uitgebreide app gevonden (Automate in androidstore) wat een soort ifttt is. Als de batterij vol is dan… (zend mail, sms o.i.d.) Deze uitkomst wil ik vervolgens als trigg gebruiken voor de kaku schakelaar. Heeft iemand een suggestie welke “than that” ik zou kunnen gebruiken als input voor de trigg waarmee ik kaku schakel? Helaas gebruikt triggi (nog?) geen gmail als input, anders liet ik Automate een mail maken.
Groet Jeroen

Dat is een heel slim idee, ik hoor het ook graag als je wat weet, kun je de flowchart delen van automate?, ik gebruik automate bv om Bluetooth aan te schakelen als ik disconnect van mijn Wi-Fi thuis zodat mijn auto en telefoon dan kunnen connecten en thuis niet onnodig Bluetooth aan heb

triggi kan wel werken met twitter.
Als automate kan mailen kan het vast ook twitteren.

Automate kan ook zelf veel dingen zien van je systeem hoor, waaronder ook de batterij…

Persoonlijk vind ik dit een hele goede, maar zal ik het via Domoticz laten lopen.
Daar heb je de mogelijkheid om een “nep” lampje aan te maken, noem deze telefoon 1 bijvoorbeeld. Andere noem je Telefoon 2. Bij de enne telefoon laat je automate telefoon 1 aanzetten bij de andere telefoon 2. In Domoticz maak je een scriptje dat als beide devices (telefoon 1 en telefoon 2) aan staan, dan kaku uitzetten.
Olisto kan wel kijken naar voorwaardes, het kan ook wel met olisto. Word wat moeilijker dan.
Dan moet je denken aan echt te werken met Triggi Connect, zelf scripts er buiten te draaien om de werking correct te krijgen… Het is natuurlijk niet de bedoeling dat als Telefoon 1 vol is, dat hij dan al de stekker uitzet,

Ik begrijp het ten delen, als je telefoon nog geen 100% is gebeurd er niets en als hij vol is dan moet je dus een signaal creeren wat je kunt inlezen in olisto om de stekker uit te zetten. Maar nu stuur je een mail. deze kan toch niet als input gelden voor je olisto? Welk signaal kun je dan vanuit automate sturen zodat deze gebruikt kan worden ?