Spraakbesturing via Google Home met "ZET" i.p.v. "Start"

App version: 2.26.0
Phone OS: latest Samsung S9

Ik heb via Olisto enkele triggers gemaakt die een url aanroepen om verlichting aan te schakelen. Olisto heb ik gekoppeld met Google home.

Om deze triggers te activeren moet ik eerst “START” of “ACTIVEER” roepen, bijvoorbeeld:

“START tuinverlichting aan”
“START tuinverlichting uit”

De olisto triggers hebben resp. de namen “tuinverlichting aan” en “tuinverlichting uit”

Alleen het woord START is verwarrend. Logischer is “ZET tuinverlichting aan”. Maar dat werkt(e) niet. Toevallig riep iemand hier in huis gisteren “ZET tuinverlichting aan” i.p.v. START… tot mijn verbazing ging de tuinverlichting aan.

Na diverse testen met verschillende lampen, snapt Google Home alles “ZET …verlichting aan” commando’s. Maar alle “ZET …verlichting uit” commando’s niet. Dan zegt Google Home “ik begrijp het niet”.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel werkt? Is de “START” of “ACTIVEER” van olisto ook met het “ZET” commando te activeren?

Dat kan helaas niet met Olisto Now knoppen. ‘Zet … aan/uit’ is door Google zelf gereserveerd om direct apparaten zoals lampen aan en uit te zetten.