Somfy Tahoma Somfy API error

App version: 2.32.1
Phone OS: Android
Problem description:
Sinds gisteren doet de Somfy Tahoma het niet meer. Couldn’t operate device. Somfy api error.

Heb wel net een update moeten installeren van de Somfy Tahoma maar via die app werkt het nog wel

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Confectie Olisto/Somfy Connexoon heeft altijd probleemloos gewerkt, kan nu echter geen verbinding meer maken met Somfy TaHoma. Erg jammer want aansturing rolluiken in combinatie met verlichting werkte tot voorheen gewoon heel goed.

Hier hetzelfde, al een paar dagen. Vervelend!

idem hier !
Eigenlijk blij om te horen dat er anderen zijn, want heb me een ongeluk gezocht.
maar nu de oplossing. Iemand?

Ik heb nu twee berichten aan Olisto hierover gestuurd maar beide keren geen reactie. Slecht!!

Ik heb vandaag gebeld. Er is geen telefonisch technisch support, maar ze gingen het “doorgeven”.
@Olisto , geef iig een update wat er gaande is!

Hallo allemaal,
We zijn in contact met Somfy. Helaas blijkt dat ze hebben besloten om de API waar wij gebruik van maken niet langer aan te bieden, zonder ons daarvan op de hoogte te brengen. Het klopt dus dat het niet werkt en er is op dit moment helaas geen snelle oplossing voor dit probleem. We zijn met Somfy in overleg hoe nu verder. Wellicht helpt het als jullie allemaal ook met Somfy contact opnemen om ze te laten weten dat jullie, de betalende klanten, de integratie graag weer zien werken.

We zullen het hier laten weten als er beweging in de zaak zit. Onze excuses voor deze vervelende situatie!

In de tussentijd begrijp ik dat de integratie van IFTTT met Somfy nog wel werkt. Mocht je dus met je handen in het haar zitten vanwege dingen die niet meer werken dan zou je het eens met IFTTT kunnen proberen, of met een combinatie van Olisto en IFTTT (je kunt bijvoorbeeld via het Olisto Connect kanaal vanuit een trigg een webhook bij IFTTT aanroepen. Hier: IFTTT aansturen via Triggi wordt een voorbeeld gegeven).

@Daniel, dank voor de update.
Heb het opgelost met de IFTTT route. Moet je wel even je verstand bij houden om op te zetten, maar het werkt wel!
Toch uiteraard beter om een rechtstreekse koppeling met somfy te hebben, want nu zit IFTTT er weer tussen. Dus houd ons idd op de hoogte wanneer de directe koppeling weer mogelijk is.

Geldt dit ook voor de Somfy Protect API? Want mijn Toon Security triggs doen het nu al een week of 2 niet meer. Krijg melding “sorry, miscellaneous error”.

Hoi Paul, helaas geldt dit inderdaad ook voor de Somfy protect API :frowning:

Heb melding gemaakt bij Somfy en die hebben mij vandaag hierover terug gebeld. Ze hebben aangegeven dat concept (API) met Somfy te veel problemen oplevert en adviseren IFTT als alternatief te gebruiken. Zeer jammer want vind zelf Olisto een praktischer platform dan IFTT

Is er nog nieuws hierover, is het afsluiten door Somfy definitief?

Somfy heeft intussen hun app vernieuwd, kunnen we daar dan wel weer gebruik van gaan maken?

Beste Olisto, zit er al schot in de zaak met Somfy?