Somfy TaHoma niet in actie

Hallo,

Indien ik een trigger probeer te maken zodat om 14:00 uur de zonnetenten moeten open gaan(somfy) kan ik de tijd kiezen maar bij de actie zie ik Somfy TaHoma niet staan!!! Nog iemand dit probleem??

Somfy meldt ons niet dat je een zonneschermaansturing hebt. Mogelijk heb je een model dat niet ondersteund wordt. Welk model heb je?

We hebben hier 4 schermen! 1 is 1 jaar oud! De andere 4 zijn 15 jaar oud. Het type weet zo onmiddellijk niet! Maar ze werken allemaal met de TaHoma app en ook met ifttt en ook met amazone Alexa!!

Hallo, ik heb het even nagekeken, je hebt IO en RTS producten! Volgens mij heb ik allemaal RTS producten. Natuurlijk kan ik ze wel aansturen via een webhookconnectie via ifttt.

Ik vraag een collega die meer van het Somfy kanaal weet hiernaar te kijken. Ondertussen, als de schermen via webhooks aan te sturen zijn dan zou dat ook via ons Olisto Connect kanaal mogelijk moeten zijn, misschien kun je daar eens naar kijken? Zie ook https://olisto.com/connect/.

Wat ik van mijn collega begrijp is dat RTS schermen die in de Somfy-app worden weergegeven met een icoon met groene achtergrond sowieso niet werken. Van de schermen die in de app worden weergegeven met een icoon met oranje achtergrond werken sommige wel en sommige niet. Dit komt doordat de API van Somfy niet alles aan ons doorgeeft.

Ok, hartelijk dank voor de info! Ik kan ze wel koppelen via webhooks dus het probleem is al opgelost. Maar ik vond het gewoon vreemd.

Heb het hier ook uiteindelijk via webhooks naar IFTTT opgelost. De IFTTT stuurt dan weer het zonnescherm aan, daar werkt de Somfy (Connexoon) namelijk wel. Maar ideaal gezien zou alles vanuit Olisto lopen.