Solar Edge omvormer

Om mijn zonnescherm aan te sturen zou ik gebruik willen maken van de info van de opbrengst van mijn zonnepanel via de Solar Edge omvormer.
Deze verwerkt de info en stuurt deze ook met regelmaat naar oa een app waar ik het huidige vermogen kan zien.
Is hier misschien mogelijkheid voor?

Zonnescherm kan je beter gebruik maken van weersinfo…Daarbij kan je ook gebruik maken van de voorspelling voor morgen. Als het bijvoorbeeld op een dag zonnig wordt, gaat bij mij thuis om 7 uur de zonwering al naar beneden.

Neemt niet weg dat ik zeer geïnteresseerd ben, aangezien ik binnenkort een SolarEdge omvormer heb, die ik juist wil gebruiken om bijvoorbeeld mijn wasmachine in te schakelen, wanneer ik ga terugleveren…

Hallo,

Maak sinds kort ook gebruik van Olisto.
Ook ik ben zeer geïnteresseerd in een connectie met SoloarEdge omdat ik die omvormer ook heb.

Peter

@PeterHimself
@Johan
Sinds gisteren heb ik zonnepanelen met een SolarEdge omvormer. Ik heb een klein programmaatje geschreven in Java, waardoor het actuele vermogen als Olisto Connector wordt weggeschreven. Dit moet dus wel continu op een computer of server draaien. Aangezien het in Java geschreven is, kan het bijvoorbeeld ook op een Raspberry Pi. Mocht iemand hierin geïnteresseerd zijn hoor ik het wel…

In het Javaprogramma zit een TXT bestand waar de SiteID en api-key van de omvormer en de Olisto connector moeten worden ingevuld. Tevens is hier het interval ingevuld. Lijkt mij redelijk gebruiksvriendelijk.

1 like

Ik ben daar zeker in geïnteresseerd. Om te experimenteren met apparaten te laten in/uitschakelen bij bepaalde leveringsniveaus van de zonnepanelen.

Peter

Bij mij gaat het al aardig. Vandaag ging de vaatwasser aan, nadat ik 1000W opwekte. Ik moet nog even kijken of dit de ideale conditie is…

Heb je dat bestand voor mij? Ik heb 2 solaredge omvormers en wil de data beter gaan gebruiken.

Hallo, waar kan ik het genoemde programmaatje terugvinden? Ben zeer geïnteresseerd!