Smartalarm werkt niet meer

App version: __________
Phone OS: ________
**Problem description:**sinds kort schijnt Smartalarm niet meer samen te werken met Olisto, je kunt nu alleen nog IFTTT gebruiken wat ik waardeloos vind.
Hebben meer mensen dit gemerkt

Je bent vandaag niet de eerste. Wij zijn met Smartalarm in gesprek

Al enige vooruitgang met Smartalarm.Het is zo jammer, allerlei automatismen zijn nu verloren.

@PetervdEng, kun je aangeven wat voor probleem je precies ervaart met Smartalarm? Zie je het niet meer in de app? Zijn er foutmeldingen? Doen acties of condities het niet meer?

Sinds de update van Smartalarm werkt Olisto niet meer en wordt er verteld door Smartalarm dat je dan maar IFTTT moet gebruiken, nou dat IFTTT werkt niet half zo makkelijk als Olisto helaas. Voorheen kon ik in Olisto aangeven dat als ik het huis verliet het alarm aan moest gaan in IFTTT krijg ik dat niet voor elkaar.

@Sberg64, voor jou dezelfde vragen als voor Peter?

Bovendien, @Sberg64, zou je eens kunnen proberen het kanaal opnieuw te koppelen in Olisto? Sinds het begin van deze week werken wij namelijk met de geupdate versie van Smartalarm. Dat zou ook nieuwe mogelijkheden moeten geven, maar je moet je bestaande triggs dan wel aanpassen.

Ik wist niet dat het kanaal van Smartalarm weer beschikbaar is. Ik kan het nu inderdaad weer instellen en het lijkt te werken, toppie

Okay, goed om te horen!

Vandaag een update gedaan naar de nieuwe Smartalarm omgeving, dwz nieuwe key in het basisstation geplaatst. Helaas werken de Olisto triggs nu ook nog niet. Krijg als status terug: undefined.

Hoi Peter, ik zou proberen het kanaal te verwijderen en opnieuw te koppelen. Hopelijk werkt het dan weer en je krijgt dan ook alle nieuwe acties en condities erbij. Wel zul je je triggs dan even aan moeten passen.

Hoi Daniel,

Ik heb het kanaal verwijderd, helaas staat binnen de smartalarm app, toevoegen … Olisto niet meer. Binnen de Olisto app staat nu alles in error. Snik

Het toevoegen doe je vanuit de Olisto app, onder meer - > kanalen

Hoi Daniel,

Kijk, dit is nu eens super ondersteuning. Na toevoegen vanuit Olisto werkt het weer!
Ik was even op een dwaalspoor omdat je eerder het kanaal vanuit SmartAlarm moest toevoegen.
Hartelijk dank! En, prettig weekend.
Groet,
Peter

Goed om te lezen dat het werkt! Fijn weekend en veel succes!

Ik heb het zelfde probleem, echter de hier geboden oplossing werkt niet. Ik probeer van alles, maar loop vast

Wat heb je geprobeerd en hoe loop je vast @Dirk_Klompmaker1?

Als ik de koppeling van Smartalarm verwijder en vervolgens wil inloggen via Olisto en op het SmartAlarm scherm, wat ik vervolgens krijg, wil inloggen krijg ik de mededeling dat inlognaam en wachtwoord niet kloppen, ik kan met de inlognaam en wachtwoord wel gewoon in mijn SmartAlarm inloggen.

Duidelijk. Het inloggen bij Smartalarm (ook wanneer je het kanaal koppelt) gaat buiten ons om. Ik zal SmartAlarm op de hoogte stellen en naar dit forum verwijzen.

Heb ik ook gehad dit euvel. Even je WW resetten helpt!