Smartalarm: koppeling verlopen, kan niet opnieuw verbinden

App version: 2.28.1____
Phone OS: __android
Problem description:

Kennelijk verloopt de verbinding van de Olisto app met Smartalarm na een bepaalde tijd. Overal rode uitroeptekens. De instructie is om je opnieuw aan te melden.

Na enig zoeken en klikken is het kennelijk de bedoeling om naar kanalen te gaan en daar dan opnieuw je Smartalarm gebruikersnaam/wachtwoord op te geven.

Dat heb ik gedaan en ik word ingelogd bij Smartalarm. Ik krijg het Smartalarm scherm. Dat hoeft van mij niet; smartalarm doet het prima. En verder gebeurt er niets meer. Er geen Olisto scherm meer te bekennen.

Als ik via het smartphone menu opnieuw Olisto start, is het scherm een aantal seconden vaag gemaakt en als het opkomt is alles nog steeds hetzelfde: rode uitroeptekens bij de smartalram triggs.

Wie heeft die ook (meegemaakt) en doe ik wat fout??

Hoi Michiel,

Hoewel ikzelf iets minder verstand heb van dit gedeelte kan ik het probleem reproduceren. Ofwel, je doet niets fout :wink: .

Wel ben ik erachter gekomen dat nadat het 1x mis gaat, dat als je de ‘back button’ van je toestel gebruikt om uit de SmartAlarm flow to komen en het direct erna nogmaals probeert, dat dan wel het juiste scherm naar voren komt waar opnieuw toestemming kan worden gegeven.

Voor nu zou ik voor willen stellen om het bovenstaande even te proberen.

Even zo snel denk ik dat er iets is veranderd in de flow bij smartalarm wat wij niet hebben meegekregen. Ikzelf ben helaas morgen vrij, maar ik maak er gelijk een melding van bij m’n collega’s. Mocht de bovenstaande omweg niet werken, laat dit weten en Ă©Ă©n van ons houdt u op de hoogte mbt een oplossing!

Hallo @MichielVen,
Zoals Remy al schreef zien wij hetzelfde gebeuren, er lijkt iets mis te zijn bij SmartAlarm zelf. Ik heb melding bij SmartAlarm gemaakt, ik adviseer je om voor nu Remy’s workaround te gebruiken. Zodra ik een reactie van SmartAlarm heb zal ik hier een update plaatsen.

Groeten,

Daniel

SmartAlarm heeft het probleem bevestigd, ze zijn er mee bezig.

Super. Dank voor de snelle actie.
Ik denk overigens dat ze bij Smartalarm de zaak al gefixt hebben, want ik kon de connectie opnieuw instellen. Dus ik ben gered.
Maar laten we de “gereedmelding” maar even van Smartalarm horen.
Overigens complimenten aan jullie beider bedrijven. Ik had ook al contact met Smartalarm en jullie zijn allebei snel, klantgericht en pakken 't snel op!

2 likes

Beste Michiel,

We hebben, o.a. door fijne aanwijzingen vanuit Olisto, het probleem kunnen achterhalen en vandaag een quickfix gereleased. Het bleek een Android-specifiek probleem, waarbij de redirect naar het authorisatie-scherm niet correct functioneerde vanuit ons. Alles werkt nu weer naar behoren in het aanmeldproces.

Dank voor het aankaarten van deze issue :+1:

1 like