Smart alarm en triggi

Heeft iemand Smartalarm al werkend gekregen met Triggi?

Ik heb op Triggi de smartalarm api ingelogd.

Op de smart alarm app

Probeer ik Triggi als apparaat toe te voegen alleen komt hij daar niet in de apparaten lijst te staan .

Heb je gekeken op mijnsmartalarm.nl >> Instellingen >> Voeg apparaat toe >> Triggi ?

Ja klopt ddaar heb ik triggi ook geprobeerd toe te voegen is het zelfde als via de app .

Misschien komt het doordat er nog storing is bij Triggi .

Of het ligt aan smartalarm . We wachten het af

Hi @Pieter
Bij ons is geen storing, maar ik ga kijken voor je!

Zover ik nu zie werkt het goed zie screenshot

Wat zie je in je Activity Log? Wordt het signaal doorgegeven dat het alarm staat en je Toon reageert?

Ja vanaf vandaag werkt hij goed Frank denk dat het koppelen even tijd nodig had

Hmm… Had je Triggi al staan bij de SmartMessage ontvangers in je Smartalarm account? Want daar moet Triggi bij staan.

Nee daar heb ik Triggi niet staan .

Stond ook niet in de toevoeg instructie bij Smartalarm zie screenshot

Frank komen er nog meer functie zoals als er een deurcontact / deur openstaat dat toon dan op 12 graden gaat om te voorkomen dat de cv aansprinkt

Het zou niet nodig hoeven zijn wat betreft SmartAlarm maar soms wordt die SmartMessage ontvanger niet goed toegevoegd. Ik zal er voor zorgen dat we het proces weer onder de loep nemen en scherp hebben.
Wat betreft nieuwe kanalen, we gaan wel weer nieuwe kanalen toevoegen maar welke dat zijn, in welke volgorde en wanneer, daar kan ik nu nog niets over zeggen helaas. Sensoren als condities zijn wel veelgevraagd…

Oke tnxxx zou wel mooi zijn als de deursensors van Smartalarm toegevoegd kunnen worden . We zijn weer benieuwd .

Ha Frank,

Bij mij werkt het ook nog niet. Ik kan Triggi niet toevoegen als apparaat. Geen idee hoe ik Triggi als Smartmessage ontvanger moet configureren. Dus je hulp is welkom.

gr

Rick

Vaag. Ondanks het feit dat ik Triggi niet toegevoegd zie in mijn SmartAlarm overzicht, werkt het wel. Dus functioneel heb ik geen issues meer…

Dat had ik inderdaad ook .

Maar sinds een tijd geeft smart alarm het alarm status niet meer door an Triggi .

Volgens Triggi staat het alarm altijd op uit bij mij

Ik heb het gedeeltelijk werkend. Automatisch gaat het alarm nu aan en ook weer uit. Echter acties uit laten voeren op het moment dat het alarm af gaat werkt niet, als ik de triggi now smart knop gebruik, dan werkt deze echter wel, dus dat ligt aan de smart alarm “alarm gaat af” triggi die niet helemaal lekker gaat.

Dus de communicatie tussen triggi en smart alarm is volgens mij nog niet helemaal 100%

Ik heb hetzelfde probleem als @rmieden.
Bij mij werkt de olisto app maar 1 kant op, dus ik kan wel Smartalarm aansturen vanuit de app, maar ik als bijvoorbeeld het alarm aan gaat stuurt hij niets terug.
Dit heb ik ook al aangekaart hij Smartalarm alleen daar krijg ik niet veel response.

Dus voor de duidelijkheid:

  • Wat wel werkt:
    Als licht aangaat dan moet alarm aan

  • Wat niet werkt:
    Als alarm op aan staat dan moet er een pushbericht verstuurd worden

Hoor graag of iemand een oplossing heeft.

bedankt alvast

gr.

Ik krijg het ook (nog) niet werkend. Ik heb het Smartalarm kanaal toegevoegd in Olisto en daar toestemming gegeven door in te loggen bij Smartalarm.

Echter kan ik via MijnSmartAlarm Olisto niet toevoegen via apparaten. Hij geeft steeds de melding: “Controleer of het apparaat is toegevoegd en probeer het opnieuw”.

In de Activity log zie ik ook niet dat Smartalarm Olisto aanstuurt. Ik heb een Trigg dat als het alarm aangaat, de Hue lampen uit moeten gaan, maar dat werkt dus niet.

Heeft iemand een oplossing?

Hoi, ook ik heb hetzelfde probleem als boven al een aantal keer gemeld is.
Het bedienen van Smartalarm gaat goed (status aanpassen), maar de status gebruiken (uitlezen) lukt niet goed.
De status lijkt altijd “alarm uit” te retourneren, wat kan het probleem zijn?

@olisto, als dit probleem bekent is, wanneer verwachten jullie dat dit goed gaat werken?

Bedankt.

Het lijkt er op dat het toevoegen van het account aan smartmessage (in smartalarm) helpt. Mocht ik nog problemen hebben dan meld ik het hier.
Met vr.gr.