Shuffle werkt niet in Spotify

App version: 2.28.1______
Phone OS: Andriod 7.0______
Problem description:

De shuffle functie werkt niet als ik via een trigg een Spotify playlist wil afspelen en de shuffle heb aangevinkt. Het afspelen begint altijd bij het eerste nummer van de lijst. Pas nadat ik in Spotify zelf op de shuffle knop heb gedrukt werkt de shuffle functie.

Ik gebruik Olisto via mijn Samsung Galaxy S6 met Android 7.0

Hoi @rikvado,
Mogelijk wordt het eerste nummer altijd als eerste afgespeeld en gaat de lijst daarna random verder. Zou je dat kunnen checken?

Dacht ik eerst ook. Maar blijkt niet het geval. 1) Ik heb een trigg die naar het volgende nummer gaat. De gewone lijst wordt dan afgewerkt. Na activeren van shuffle via Spotify zelf wordt wel naar een willekeurig ander nummer gesprongen.
2) Het fenomeen doet zich voor bij alle vormen van een playlist kiezen (‘speel via link’, ‘vind end [sic!] speel’ en ‘speel mijn playlist’).

De shuffle-functie van Spotify kan bij mij nog steeds niet geactiveerd worden vanuit Olisto. Iemand een idee waarom?
Nu kan ik Olisto eigenlijk niet gebruiken om een playlist te starten, omdat hij steeds vooraan begint.

NB. Bij het experimenteren viel me ook op dat als je een startnummer van een playlist kunt opgeven, dat dan steeds met 1 nummer lager wordt gestart.

Er is een aanpassing live gezet die hopelijk zou moeten helpen. (Het is ons niet gelukt het probleem aan onze kant te reproduceren. Waarschijnlijk hangt het af van het gebruikte apparaat.) We horen het graag als het nog steeds niet goed gaat.
Het probleem met het startnummer is verholpen.

Shuffle werkte nog steeds niet.
Ontdekte net het volgende:

Shuffle en startnummer werkt wel als je bij aanmaken trigg kiest voor “Specifiek apparaat (tijdelijk)”.
Daarbij kan ik mijn gsm en mijn tablet kiezen.

Als je kiest voor “Specifiek apparaat (vast)” dan

  1. wordt shuffle niet geactiveerd;
  2. wordt altijd gestart met het eerste nummer ipv het geselecteerde startnummer;
  3. wordt afspelen gestopt na afspelen eerste nummer ( je moet in Spotify apart commando geven om de lijst verder af te spelen.)
    Ik heb 2 “vaste” apparaten (Denon AVR-X2300W en Dabman i200), bij beide doet de fout zich voor.

NB. Het onderscheid tussen “vaste” en “tijdelijke” apparaten is mij niet helder. In mijn geval zijn ze allemaal via wifi met mijn netwerk verbonden…

Aanvulling:
ik ontdekte paar dagen geleden dat als ik de Shuffle functie uitzet, de playlist wel automatisch verder wordt afgewerkt na afspelen van eerste nummer.
Kennelijk zorgt het activeren van shuffle er (op een vast toestel) voor dat na het eerst gekozen nummer het afspelen stopt in plaats van (willekeurig) verder gaat.