Scroll binnen een trig

App version: __2.25.4
Phone OS: Android 8.1
Problem description:
Als ik sinds de laatste versie en trig wil aanpassen kan ik het window met die trig niet meer omhoog schuiven. Lijkt een soort vaste pagina geworden. Je kan er dus niets meer bij zetten want het is niet meer bereikbaar.

Klopt, heb het zelfde probleem

Klopt. Hier ook

Heb ik ook: samsung s7.
Niet met Samsung S10

Wie weet hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt voor de melding, we kijken ernaar!

We zijn er inmiddels uit dat dit probleem samenhangt met een update aan Google Chrome die eind vorige week is uitgerold. Als je updates aan Google Chrome de-installeert werkt het weer als vanouds. Nou is dat misschien wat rigoureus om van jullie te vragen, dus we zoeken nog even verder naar een andere oplossing :wink:

Hi Daniel

Dank je wel voor het oppakken van dit erg vervelende probleem.

Je hebt het over Chrome.

Maar dit doet zich voor bij de het gebruik van de app. Als ik de app open, dan kan er binnen de trigger niet gescrollt worden. Vreemd genoeg.

Bij aanmaken van de trigger gaat dit scrollen wel. Maar als de trigger eenmaal ‘bestaat’ is er niks meer mee te doen en is het een vaste pagina.

Dit is zo bij de Samsung s7 en niet bij de Samsung s10.

By the way: daar wordt Chrome toch niet bij gebruikt?

Helpt dit?

Hoi Daan, inderdaad op het eerste gezicht een vreemd verband, maar Android als geheel leent wat functionaliteit uit Chrome (vandaar dat je Chrome ook niet kunt de-installeren). Onze app maakt weer gebruik van sommige van die Android-functies. Zodoende kun je in de app effecten ondervinden van veranderingen in Chrome. Normaal gesproken zou dit natuurlijk niet merkbaar moeten zijn, maar in dit geval blijkbaar wel.

Hi Daniel

Duidelijk, dank voor de heldere uitleg.

Heb je misschien al een idee wanneer er een oplossing beschikbaar is?

We hebben helaas nog geen definitieve oplossing voor het probleem gevonden, maar voor de tussentijd in een quick-fix gereleased. In deze versie moet het trigg-scherm in elk geval weer bruikbaar zijn. Het duurt altijd enkele uren voordat een nieuwe versie voor alle devices beschikbaar is, maar hopelijk kunnen jullie in de ochtend updaten. Het versienummer van de quickfix-release is 2.25.6.

Bij mij is de scroll weer terug. Thanks voor deze snelle actie.
Groet Rob

Hi Daniel

Het scrollen binnen een trigger werkt nu bij mijn S7 ook. TOP en bedankt daarvoor. Super!!

Maar…
Het scrollen bij de ‘meer’ button deed het ook niet voor de patch.
En nu nog steeds niet.

Dit is nu een vaste pagina die tot en met de ‘hulp’ button de info toont. Dit gebeurt bij mijn Samsung S7.; bij een Samsung S10 werkt het wel.

Zou ook daar naar gekeken kunnen worden aub?

Hallo,
Mijn J5 is zojuist ge-update naar versie 9
Zover ik ksan zien doen alle Windows het weer.
Mijn Samsung tablet A-2016 met Android 8.1.0 gaat ook goed

Hoi,

Met S7 en versie 2.25.6 en je probeert Google Agenda bijv. te koppelen kom je ook niet verder.
Daar kan je geen selectie maken en/ of bevestigen.

Excuus voor het late antwoord. Ik zal zsm een nieuwe versie van de app uitbrengen waar het probleem ook op de meer pagina wordt opgelost. Mocht je daar niet op willen wachten de oorzaak van het probleem is bekend:

Er zit een bug in de huidige versie van Android voor Chrome (78). De bug is opgelost in de beta versie (79). Deze kun je gebruiken voor Olisto door de volgende stappen te doorlopen:

  • Download Google Chrome beta van de Play store
  • Activeer developer options op je telefoon (https://developer.android.com/studio/debug/dev-options)
  • Ga onder instellingen naar developer options --> Webview Implementation
  • Selecteer Chrome beta 79.x.xxxx.xx
    Nu wordt voor Olisto de Chrome versie gebruikt waar het probleem is opgelost.

De tijdelijke oplossing zal teruggezet worden naar de originele implementatie zodra de nieuwe versie van android uit beta komt en op de gewone wijze beschikbaar is (naar verwachting volgende maand).

Hi

Dank je voor deze toelichting en fijn dat de oplossing er aan komt.

Kan je nog even helpen aub?

Want ik heb de beta gedownload en blijf hangen op de volgende stappen:

Als ik de link volg, zie ik nergens de webview optie

Waar kan die gevonden worden?

Alvast bedankt

Op mijn Samsung Galaxy S10 ziet het er als volgt uit: