Rood uitroepteken bij Somfy

Hallo,

Mijn rolluiken gaan niet dicht, er staat een uitroepteken bij de triggs… Wat nu?

Je kan in de trigg kijken wat het uitroepteken betekent. Mocht je daar niet uitkomen, zou je mij dan een privebericht kunnen sturen met daarin het emailadres dat je gebruikt om in te loggen?

Vermoedelijk (weer) een issue tussen Olisto en Somfy Tahoma. Ook bij mij is gans de Somfy Tahoma functionaliteit nl ook al een paar dagen down via de olisto app terwijl ik ze via google home rechtstreeks wel nog gewoon kan bedienen.
Het kanaal zelf lijkt nu normaal verbonden (hetgeen een paar weken terug het issue was) maar geen enkel device of service wordt gevonden. “Device or service could not be found”

Kan iemand dit eens bekijken? Al ruim een week geen communicatie tussen somfy tahamo en olisto

Ik zal er even een melding van maken binnen het team! Ik kan er helaas niet zelf naar kijken want ik ben op vakantie. Maar er gaat iemand achteraan!

Hey all,
Ik heb dus ook altijd het zelfde probleem. Ik stel in als iemand weg gaat van huis dat de rolluiken van somfy naar beneden moeten gaat. Als we terug thuis komen dan moeten ze naar boven.
Als ik de regels juist heb ingesteld dan werkt dit even. Daarna zijn de rolluiken op de app verdwenen, krijg ik uitroeptekens. Ik heb dit ook zl gemeld denk een jaar geleden en nog steeds problemen. Is er een oplossing voor ?

Goed, ik ben dus nu terug van vakantie en heb tijdens mijn vakantie de rolluiken met hun eigen apje automatisch laten openen en sluiten. Wat volgens het log in het appje, en onze buren, goed gegaan is.

Maar Olisto zou dat ook kunnen, sterker nog, die heeft dat gekund, zie (mijn) openingsbericht in dit topic.

@Remy van het Olistoteam, toevallig ook terug van vakantie? Wat zijn je bevindingen met de combi Olisto en Somfy? Want bij mij staan de uitroeptekens er nog steeds…

@sijo Ik ben vandaag inderdaad weer terug van vakantie en heb zojuist met de verantwoordelijke collega gesproken. Die heeft het probleem gevonden, maar nog niet kunnen fiksen. Hij en ik zitten er samen nu bovenop dus het zou niet lang meer moeten duren. Excuses voor het ongemak. Mocht het na de fix, die binnenkort dus zal komen, nog een keer misgaan, dan zal ik jullie persoonlijk benaderen en het probleem helpen op te lossen. Voor nu: hold tight!

Het probleem lijkt gevonden en opgelost. Het nadeel is wel dat het van belang is het kanaal opnieuw te verbinden. Dat kan via Meer --> Kanalen --> Somfy TaHoma. Daar zou je op reconnect (of opnieuw verbinden) moeten kunnen drukken. Mocht dit niet lukken, dan vraag ik jullie om het kanaal te verwijderen en opnieuw te verbinden. Vervolgens zou het probleem zich niet langer voor moeten doen.

Mocht dit wel het geval zijn, laat het vooral weten, dan kan ik meekijken wat er gebeurt!

Remy, dank voor de inzet! Bij mij lijkt het opgelost te zijn.
Echter de reconnect functie kon ik niet vinden, ik heb het hele kanaal afgekoppeld en daarna weer toegevoegd. “Hopelijk” was er wel iets meer aan de hand dan deze simpele reset?

Mooi om te horen dat het werkt. Er was inderdaad meer aan de hand dan een reset, daarom duurde het ook even :wink: