Request/idea: Tuya rookmelders het (Woonveilig) Paniek-alarm laten activeren! en TRRRRRRRRNG, ik wordt gebeld

Het grote voordeel van het Woonveilig systeem is dat ik binnen 3 seconden (meestal al binnen 2) wordt gebeld met een duidelijke melding. De telefoon rinkelt dan heel hard tot ik opneem, erg belangrijk want een notification hoor ik meestal niet (zeker als je een iPhone hebt).

Als je net als ik een iPhone hebt dan krijg je alleen maar notifications met een zacht bliepje. Die hoor je amper of zelden en als je net een feestje hebt dan is je huis al lang afgebrand voordat je dat hebt gehoord. Een grote misser van het mooie merk Apple! Bij gevaarlijk of levensbedreigende notificaties moet je een luide ringtone in kunnen stellen… vind ik :face_with_raised_eyebrow: Bij een Android kun je gelukkig wel zelf bepalen wat voor een geluid je aan een notification koppelt, een groot voordeel dus en rede waarom ik rookmelders aan Olisto zou willen koppelen.

(PS waarom ik geen rookmelders van Woonveilig neem. Ik heb er een paar, maar ze zien er echt niet uit :woozy_face:. Het model is echt jaren 80 en verder zitten er geen stickers op. Ik kan niet duidelijk het productiejaar zien, terwijl dat wel verplicht is… en dan is de prijs ook een beetje hoog voor zo’n lelijk ding… verder wel heel veel accessoires van woonveilig en ook verder positief over de rest!!! :+1: :wink:)

De request staat er al een tijdje en ik zou nog steeds graag mijn Tuya rookmelders een Woonveilig-Paniek alarm willen laten activeren, of een andere manier om mezelf te laten bellen als een rookmelder van Tuya afgaat… :smiley:

Hallo Johny,
Dit zou inderdaad mooi zijn, maar helaas gaat dit in beide richtingen niet werken. Van Tuya-apparaten kunnen we de status niet uitlezen en bij Woonveilig is het niet mogelijk om het alarm van buitenaf te activeren.
De enige rookmelders waarbij we wel op een alarm kunnen reageren zijn die van Netatmo, Insteon, Woonveilig en mogelijk KNX sensoren aangesloten van Thinka. Wellicht staat Woonveilig open voor de suggestie om hun opvolging van buitenaf te laten activeren als je het bij ze voorstelt, maar dat bellen is voor hen natuurlijk ook niet gratis.

1 like