Push bericht kaku alarm

Wilde graag een push bericht ontvangen als mijn kaku alarm in/uit geschakeld word.

Kan alleen bij de conditie geen kaku dingen selecteren.

Iemand raad?

Correcte constatering…kan niet…wel kan je de ICS2000 een bericht laten sturen.

Beste Reinier,

Ik krijg het niet voor elkaar zou je me kunnen uitleggen wat je bedoelt.

Mvg frank

Als het goed is geeft ie vanzelf al een bericht wanneer je een inbraakmelding hebt…maar je kan ook een regel aanmaken in de KAKU app. Dan kies je als trigger voor “alarm gaat af”. Als actie geef je in “Type een bericht…”

De Kaku app heeft (hellaas) geen optie om een notificatie te sturen als het alarm wordt aan gezet.
Wat wel kan is, als je olisto gebruikt om het alarm aan te zetten in die regel ook een push opdracht er bij te zetten.

Klopt, ik heb de vraag (zowel aan KAKU als Olisto) gesteld of het KPN kanaal ook toegevoegd kan worden aan het KAKU kanaal. Dus dat er bij een alarmmelding ook een sms mogelijk is naar een derde. Dit is door beide partijen als mogelijke optie gezien die nog verder besproken moet worden. Ik zou het een geweldige toevoeging vinden.
Tot die tijd moet je het doen met een push bericht vanuit de KAKU app. Die alleen op de ingestelde telefoons te zien is en, zo is mijn ervaring tot nu toe, niet altijd op alle telefoons komt.
Voor het ontvangen van een pushbericht moet je wel de melding op je telefoon geactiveerd hebben (in instellingen kijken).
Ik gebruik Olisto om mijn alarm aan te zetten als alle telefoons uit huis zijn. En vice versa om het alarm (en de camera’s) uit te schakelen als één van de telefoons weer in huis is. Dat werkt goed, soms iets te laat. Ook hiervan laat k Olisto een pushbericht sturen zodat iedere huisgenoot weet dat het alarm uit of aan staat.

Gebruik het zelf ook zo ja.
Door de radius en middelpunt slim in te stellen kan je het telaat reageren redelijk beperken.
Wat ik ook doe is zodra ik binnen de radius kom ook het gang licht alvast aan.
Als die niet brand weet ik dat het mis gegaan is.
Dat heeft me al een paar keer een bak herrie bespaart.

Ik moet zeggen dat dat bij mij prima gaat. Ik heb een radius van ik meen 200m en nooit problemen met een loeiende sirene

Ik laat nu ook olisto mijn alarm aan en uitschakelen en heb daar een pushbericht aan gekoppeld.

1 like

Ik merk dat het wel afhangt met hoeveel telefoons je werkt. Ik gebruik er drie (3 huisgenoten) en dat maakt het wat minder accuraat. Bij 1 telefoon ging het prima.

En zouden jullie naar KAKU (website, via contactformulier) ook een vraag voor het aanschakelen van het KPN kanaal kunnen verzenden? Het KPNkanaal maakt dat de KAKU beveiliging nog een mooiere optie krijgt, namelijk het kunnen verzenden van een sms naar een derde (bijv de buurman) over een inbraakmelding zonder dat de KAKU app op zijn telefoon ingesteld hoeft te zijn. Dat laatste vind ik echt vervelend.
In het kader van hoe meer mensen dit vragen, hoe meer KAKU geneigd is om aan deze vraag te voldoen. Technisch moet het mogelijk zijn ivm de tweeweg-communicatie die op de beveiliging zit.

Dat heb ik ook, maar die push geeft alleen aan dat de opdracht verzonden is.
De verbinding tussen mijn ics-2000 en het internet was niet altijd even goed (oude, gaare ziggo router)
Ging nog wel eens mis… (wordt die in elk geval getest)

Hoe heb jij ervoor gezorgt dat jouw huisgenoten niet al jouw rechten krijgen ijn de ollisto app?

Tja, dat kan je dus niet regelen. Tenminste, daar heb ik nog niets voor gevonden. Maar aangezien mijn huisgenoten weten dat Olisto mijn hobby is, blijven ze echt wel van de instellingen en triggs af. Waar ben jij bang voor?

Ruziënde kinderen die elkaar pranken, mijn vader die gaat kroepoeken als hij er is…

Tja, daar heb je wel een punt. misschien mooie uitbreiding voor Olisto. Alleen een ‘lees’ account en voor de hoofdgebruiker een ‘schrijf’ account.

1 like