Oude telefoon weer in gebruik

App version: __________
Phone OS: Android
Problem description:
Ik heb enige tijd een andere telefoon gebruik. Bij het installeren van Olisto werd deze niet herkend en kon ik kiezen voor m’n oude telefoon om per heden deze te gebruiken. Nu gebruik ik mijn oude telefoon, maar kan ik dit niet meer terugzetten. Is hier een mogelijkheid voor?
In de lijst verbonden toestellen staat “Je huidige toestel: Dit toestel kan niet worden…”
Ik wil deze graag weer gaan gebruiken. Hoe kan ik dat doen?

1 like

Na 5 dagen nog geen antwoord…

Ik heb hetzelfde probleem met m’n iPhone. Ook ik heb de melding dat mijn huidige toestel niet kan worden …
En ook ik heb nog geen antwoord :frowning:

Voor iPhone: App de-installeren en opnieuw installeren. Opnieuw inloggen met hetzelfde account, als het goed is wordt er dan opnieuw naar gevraagd.
Voor Android: App afsluiten en data verwijderen. Wanneer je de app opnieuw opent wordt je gevraagd opnieuw in te loggen en wordt daarna de toestel-vraag opnieuw gesteld.

Bedankt voor je reactie. Bleek na diverse malen proberen helaas niet te werken. Uitsluitend het terugzetten naar fabrieksinstellingen van de telefoon hielp.

@prins_reinier mooi dat je het opgelost hebt gekregen, excuus dat je daarvoor zulke rigoureuse stappen hebt moeten nemen. Ging het in jouw geval ook om een iPhone?
@bigwouterstyle hopelijk kunnen we het voor jou oplossen zonder dat je je telefoon hoeft te resetten, als je dat al van plan was. Ik zie geen duidelijk gekke dingen bij je account en het lukt me niet om dit te reproduceren, maar ik heb helaas ook geen iPhone binnen m’n bereik (thuiswerken enzo), wellicht is het iPhone specifiek. Zou je een screenshot kunnen delen van wat je ziet? En heb je de app ooit wel werkend gehad? Zo ja, was dat met hetzelfde account? En hetzelfde toestel?

@bigwouterstyle bij nader inzien is er wel iets wat me opvalt, namelijk dat je 2 Olisto accounts hebt. 1 met een email-login en 1 met een Facebook login. Ben je je hiervan bewust? Ik vermoed dat het probleem zich voordoet als je met je email inlogt?

@Daniel Ik weet niet waarom het niet lukte. Ik had al Cache gewist, gegevens gewist, app verwijderd en opnieuw opgestart. Ik kon overigens ook niet vinden waar ik de bestanden van Olisto op m’n telefoon kon vinden.

Ik wilde het graag werkend hebben, dus ben ik maar weer opnieuw begonnen. Dat ging goed, dus daar ben ik wel blij mee.

De data van de app wordt opgeslagen via de normale methodes die daarvoor door het OS geboden worden. DIe wordt dan ook op de normale manier gewist (op iOS de app verwijderen en opnieuw installeren, op android door data te verwijderen via het OS-instellingenscherm voor de app). Mogelijk is het probleem na de reset van je telefoon opgelost doordat de telefoon dan een nieuw uniek identificatienummer krijgt, wat we gebruiken om te herkennen of de app al eerder op dezelfde telefoon geinstalleerd is geweest zodat telefoon-afhankelijke triggs zoals die met push-berichten, geofences ed zoveel mogelijk blijven werken.

1 like

Ook op mijn iPad de melding dat het toestel niet geïdentificeerd kan worden.