Onbegrijpelijke boodschap bij installatie van Olisto

Tijdens het installeren van Olisto op mijn telefoon krijg ik de volgende boodschap te zien:

Stop optimising battery usage?

Olisto will be able to run in the background. Its battery usage won’t be restricted.

Dus vertaald in het nederlands: Wil je dat de batterij van je telefoon snel leeg loopt ten gunste van snelheid van Olisto handelingen.

Dat is verder prima en fijn dat we daarvoor gewaarschuwd worden. Maar welke knop moet ik nu indrukken? Deny of Allow?

Als ik Deny kies Stop ik dan het optimaliseren van de battery usage? En met Allow, sta ik dan batterij optimalisatie toe waardoor mijn telefoon dus langer mee gaat maar de snelheid van Olisto acties achteruit gaat? Of sta ik met Allow juist toe dat Olisto op de achtergrond actief blijft en mijn telefoon dus sneller leeg loopt?

Erg onduidelijk dit…

Beste Geert,

Het is begrijpelijk dat dit enigszins onduidelijk is. Wij zjin ermee bezig om dit duidelijker te maken, echter zijn we aan een aantal standaarden van Android gebonden.

Een lang verhaal kort: op Android werkt het locatiekanaal niet goed wanneer batterijoptimalisatie aan staat. Om deze reden vragen wij om de optimalisatie uit te schakelen voor Olisto. Dit gebeurt dus wanneer je op Allow klikt.

Verder heeft het met de snelheid van het uitvoeren van de triggs niets te maken.

Hopelijk is alles zo iets duidelijker!