Olisto pakt aantal KAKU apparaten niet meer na opnieuw aanlsuiten ICS 2000

Na het aansluiten van een nieuwe ICS-2000 (ivm defecte Zigbee-chip) werken een aantal triggs niet meer. Zo kan ik mijn screen niet meer vinden als KAKU apparatuur en geeft de trigg een rood uitroeptekentje. Ook de triggs met mijn keukenlampjes zijn de keukenlampjes kwijt terwijl deze nog wel automatisch aan en uitgaan. Via KAKU werkt alles prima en is alles aanwezig.
Olisto app verwijderen en opnieuw installeren geeft geen soelaas. Wat is er aan de hand en hoe los ik dit op?

Kan niemand hierop antwoorden? Ik vind dit heel vervelend want ik kan geen trigg meer wijzigen vanwege aantal ontbrekende lampen en apparatuur.

Ik zou je graag willen helpen maar weet het helaas niet.
Je post staat al 5 dagen en nog geen hulp van olisto, jammer

Ik heb het zelfde na het voor het eerst aansluiten van de ICS-2000.

Helaas nog geen antwoord. Is @frank op vakantie? Of is het zo’n groot probleem dat niet op te lossen is?

Hey allen,
Ik ben niet op vakantie naar helaas kunnen we op dit moment niet alles heel snel beantwoorden. @Anita ik check vanochtend je instellingen en kom er bij je op terug.

1 like

@Anita, heb je de triggs al eens geopend en door de actie gelopen waar de fout zit? Vaak pikt het systeem dan wel de apparaten op en gaat alles weer naar behoren.

Ja, zeker en al diverse keren. Helaas kan ik de trig niet aanpassen omdat er een aantal apparaten ‘zoek’ zijn. Deze apparaten kan ik dus niet selecteren in de KAKU. Dit betreft mijn screen en de bovenlichten van de keuken. Deze staan wel in de KAKUapp maar worden dus niet zichtbaar in de Olistoapp. Het gekke is wel dat de (ongewijzigde en foutaangevende) trigg wel blijft werken.
Ik heb al de app verwijderd en opnieuw gedownload maar dat helpt ook niet.
Heb jij nog meer info nodig?
Groet,
Anita

Ik ga bij ons intern eens overleggen wat er aan de hand kan zijn. Dit is een vreemde situatie waar ik niet direct een antwoord op heb…

1 like

Ik heb ook geen connectie meer met klikaanklikuit en Netatmo. Balen! Merk wel vaker dat het platform stabalitiet problemen heeft…

Groeten
Ron de Ruiter

@Ron, met Anita zijn we er via de chat achter gekomen dat het iets bij KAKU zelf was. Ben jij met hetzelfde mailadres in de app geregistreerd? Dan kunnen we kijken wat er aan de hand is bij jou.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

vreemd, ik heb weer connectie kunnen maken maar niet zoals aangegeven dat je bij kanalen kan verversen.

maar goed het werkt weer.

andere vraag ik merk dat vanuit netatmo thermostaat terugkoppeling gemiddeld tussen een half en een uur plaats vind, weten jullie hoe dat komt?

groeten Ron

En ik was heel erg blij met jullie hulp cq interventie Frank. alsnog bedankt!