Olisto Now werkt niet meer

Sinds vanochtend werken de knoppen van Now niet meer. De triggers werken wel, maar het klikken op een knop heeft geen enkele uitwerking. Ik heb gisteravond de app geupdate.

Ook bij mij niet. Zag ook al andere opmerking. Lijkt alsof server is uitgevallen.

Idem hier. Is niet alleen de App,Google home kan ook geen Trigg meer aansturen (maakt wel gebruik van de knop functie)

Hier werkt ook niks meer gisteren alles nog geprobeerd en toen werkte alles en nu werkt er helemaal niks ook niet via Google home

Ik sluit me hierbij aan.
Niks werkt

Dirk

Ook hier, na 04:00 uur geen schakelingen meer, buiten lampen staan nog aan. Niets werkt.

Same here. Lijkt na de update van gister te zijn gekomen (weet ik niet 100% zeker maar wel heel toevallig.) alle now koppelingen doen het niet meer. Vanuit de app. Vanuit de Android notificaties en via de Google home.

Ik zie het ook maar positief: wat doet olisto ontzettend veel handelingen voor me! Elk stapje via een apart appje is veel werk. Straks extra blij als deze prachtige dienst het weer doet.

Je ziet de actie van de NOW knop ook niet terug bij de laatste activiteiten tabel

het is weer online ! alles werkt weer thanx!!

1 like

Yep! Bij mij werkt het ook weer! Top! Thanks!

I.D.D. … opgelost

Dank.!!! :+1:

Helaas bij mij nog niet. Triggs worden nog NIET geschakeld!!! Geen aktiviteit, dus ook geen foutmelding.

Een kwartier “te laat” alsnog geschakeld…

Beste Olisto gebruikers,

Afgelopen zondag kampten we met een storing. Vanaf ongeveer 6 uur in de ochtend tot ca. 13:00 in de middag voerde ons systeem geen triggs uit. Met dit bericht geven we graag een toelichting op deze storing.

De storing

De storing is ontstaan in een deel van ons systeem dat inkomende signalen verwerkt om te kijken of er sprake moet zijn van de uitvoering van een trigg. Een zgn. message broker liep vol met dergelijke berichten, en crashte daardoor. Dit probleem konden we snel oplossen nadat we het hadden ontdekt.

Door een samenloop van omstandigheden Ă©n een specifiek gedrag van eerder genoemde message-broker, bleef het probleem onopgemerkt tot ca. 11:45 op de zondag ochtend. Onze monitoring-systemen hebben simpelweg het probleem niet ontdekt.

En hier ligt voor ons het werkelijke probleem waar we ons nu op concentreren. We zien waarom onze monitoring systemen het probleem niet hebben ontdekt, en daar werken we nu aan. Daarna pakken we de oorzaak van de storing aan, het oplossen van het probleem van de “message-broker”. Dit laatste categoriseren we als een uitzonderlijk probleem dat niet snel voorkomt of weer zal voorkomen, dus het ontdekken van storingen gaat nu eerst even voor.

Ondanks de zorgvuldigheid waarmee we onze systemen ontwerpen en inrichten, kunnen onze systemen falen, maar dat moeten we dan natuurlijk wel ontdekken. We blijven daaraan werken.

Support

Van verschillende van jullie hebben we zondag, en ook nog gisteren, meldingen gekregen over de storing. Jullie hebben er last van ondervonden, en dat spijt ons uiteraard. Met onze app en systemen willen we je leven leuker en makkelijker maken, in plaats van andersom. Uit jullie meldingen blijkt wat we met Olisto voor j apparaten en jullie gezinnen betekenen, en daaruit blijkt dat we iets moois maken. Maar dan moet het het wel doen.

Onze nadruk heeft gelegen over het oplossen van de storing en het fixen van onze monitoring, we komen er nu toe om jullie hierover fatsoenlijk te woord te staan. We zullen de komende dagen ingaan op jullie vragen en opmerkingen hierover. Overigens, onderdeel van onze inspanningen om onze monitoring te verbeteren, zal zijn dat we storingen automatisch zullen melden. Zodatje kunt zien Ăłf we een storing hebben, en je niet hoeft te stoeien om uit te vinden of er aan jullie kant soms wat mis is.

3 likes

Goed verhaal. Volkomen helder ook. Concrete oplossing. Kan ook een keer gebeuren als het zo vaak wel werkt. Kan het zijn dat er wellicht opzet in het spel is?

Het is ook van belang dat je als gebruiker voorbereid bent op een dergelijke situatie. Vorig jaar had ik een internetstoring, waardoor ik heel veel dingen niet meer kon doen. Vervolgens heb ik de afhankelijkheid van Olisto verkleind, waardoor de bedrijfszekerheid vergroot.

1 like

Dank voor deze goede communicatie en heel fijn als er een geautomatiseerde storingsmelder komt. Liefst als pushbericht via Olisto zodat je gelijk op de hoogte bent ipv na het ontdekken naar de site te gaan en dan pas te lezen.
Sterkte met jullie onderzoek.

Hoi Marije,
Fijn te horen dat jullie ermee bezig zijn. De automatische storingsmelding zou zeker een goede aanvulling zijn.
Dank je wel voor de uitgebreide terugkoppeling.