Olisto Now momenteel niet bereikbaar

App version: 2.30.4
Phone OS: 14.8
Problem description:
Ik heb bij Google Home achter het commando “welterusten” een knop geactiveerd die de Woonveilig gedeeltelijk aan zet en die ik start met: “start woonveilig gedeeltelijk aan”
Ik heb de Google Home volledig geprogrammeerd en mijn stem wordt herkend. Als ik zeg “hey google, welterusten” dan krijg ik eerst de melding uit de topic. Daarna wordt alles gewoon uitgevoerd.
Mijn vrouw heeft haar stem niet geprogrammeerd in Google Home en heeft ook verder Google Home niet geprogrammeerd. Als zij “welterusten” zegt, dan worden de commando’s zonder foutmelding uitgevoerd.
Ik heb bij mij Olisto al opnieuw gekoppeld aan Google Home, maar dit verandert de resultaten niet.
Wat kan hier aan de hand zijn?

Ik begrijp niet goed wat u bedoelt met dat het "achter het commando “welterusten” " staat. Is dit een speciale functie van Google om afkortingen te maken? Werkt het wel goed als u direct zegt “hey google, activeer woonveilig gedeeltelijk aan”?
Ik zie aan onze kant zo gauw niets vreemds gebeuren: de commando’s die we binnen krijgen worden goed uitgevoerd.
Een scenario dat ik me kan voorstellen is dat uw stem gekoppeld is aan een ander account dan het algemene account dat uw vrouw bereikt als zij de Google Home gebruikt, en dat misschien het algemene account het goede is maar Google het eerst probeert met het account dat bij de stem hoort. Maar dat is puur gissen.

Dank voor de reactie.
Achter het Google commando “welterusten” staat als eerste opdracht inderdaad: “start woonveilig gedeeltelijk aan”. Deze staat ook letterlijk zo in Olisto Nu en deze start “als knop woonveilig gedeeltelijk aan wordt ingedrukt” dan “beveiligingssysteem gedeeltelijk inschakelen”.
Als ik dat commando activeer krijg ik gelijk te horen dat Olisto now momenteel niet bereikbaar is. Direct daarna wordt het alarm aangezet en wordt de rest van de routines in “welterusten” foutloos afgespeeld. Ik zie het ook terug in de log van Trigg als laatste activiteit.
Als mijn vrouw hetzelfde doet, gebeurt alles als hierboven ZONDER de melding dat Olisto Now niet bereikbaar is…

Ik heb nog even mijn stem herkenning bij Google verwijderd. Nu geeft hij de foutmelding niet meer. Vreemd…

Vandaag nog even een vervolg:

Ik heb in Olisto een knop aangemaakt die heet “Verlichting BEWOLKT”
Ik heb een TRIG aangemaakt die heet “Schakel Bewolkt aan”
Hierin staat “ALS Knop Verlichting BEWOLKT wordt ingedrukt”
Dan “Philips Hue, Schakel Bewolkt aan”, waarin Bewolkt in Hue een Zone is met wat lampen.

Daarna in Google Home een routine aangemaakt:
Deze heet “Donker” en reageert op spraak “Hé Google Donker”
Hierin is de actie gedefinieerd: Je eigen opdracht toevoegen: “Start Verlichting BEWOLKT”

Als ik nu op het “play symbool” druk bij Google Home, dan gaan netjes de Hue lampen aan.
Als ik nu “Hé Google Donker” zeg krijg ik de melding dat Olisto niet gevonden kan worden…
Hierna geen de Hue lampen ook niet aan.

het enige verschil zit dus in het spraakcommando versus de play button in Google Home.
Ik heb overigens alle stemherkenning ondertussen uitgezet.

Is hier een verklaring voor?