Olisto, de nieuwe naam van Triggi

Allen,
De afgelopen dagen krijgen we veel vragen en opmerkingen over Olisto, onze nieuwe naam. Begrijpelijk want een nieuwe naam is nogal een verandering. We zijn niet over één nacht ijs gegaan met deze nieuwe naam. Waar we wel heel bewust naar op zoek zijn gegaan is een naam waar juist niet direct een hele duidelijke betekenis aan is te geven. Zodat we de vrijheid hebben om er zelf een betekenis aan te geven. Natuurlijk hebben we een namesearch gegaan. En geloof me, we zijn nog wel verder gegaan dan alleen wat Google zoektochten. De vrijheid om Olisto zelf te laden met een betekenis die verder gaan dan het hele functionele van het triggeren, dat is waar wij naar toe willen werken. We hebben nog veel plannen voor de komende maanden, jaren, waar we naar toe willen gaan werken.

Een nieuwe naam kiezen is altijd een lastig proces en wij zullen de negatieve of neutrale gevoelens zeker niet bagatelliseren. Sterker nog, tijdens het proces van het zoeken en besluiten naar een nieuwe naam zijn er binnen het bedrijf best wat discussies geweest. Met minstens dezelfde sentimenten die we online lezen. Van de hele positieve eerste reacties tot neutraal en afwijzend. Maar zoals ik al in het begin zeg, Olisto is voor ons een naam die we juist een lading kunnen geven. Meer gevoel in kunnen gaan leggen. Echt een merk van maken. Woorden als Ziggo en Jillz hadden tot een paar jaar terug ook geen betekenis, en kijk nu eens.

Wat ik maar wil zeggen, we hebben geen hele directe betekenis bij het woord, anders dan wat jullie zelf ook al weten te vinden met wat Google en namesearches. Wat betreft soortgelijke bedrijfsnamen in andere landen, daar is voldoende regelgeving voor en zijn we zeer goed bijgestaan door experts die ons helpen in het maken van de juiste beslissing.

Ik weet zeker dat over een periode de naam Olisto net zo vertrouwd klinkt en dezelfde gevoelswaarde heeft als Triggi had en heeft. Geef ons de tijd om dat waar te maken en ik beloof dat we er iets moois van maken!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

3 likes

Mooi gesproken Frank!
Het is een stuk duidelijker.
Jullie kiezen er dus voor om de “lading” zelf te kiezen en niet wat Google eventueel weet te vinden.
Ach ik vind en hoop dat jullie op de ingeslagen weg met jullie aanbod gewoon doorgaan.
Want mi is er inmiddels al kang bestaansrecht​:smirk::+1:

2 likes