Olisto Connect ipv6

Beste Olisto,

Ik heb nu sinds ongeveer een week ipv6 thuis (DS-Lite,en dus helaas geen ipv4 meer) en nu merk ik dat een lamp die ik via Olisto Connect aanstuur, niet meer aangaat, als ik in mijn Raspberry Pi kijk zie ik ook geen verbindings-pogingen naar het php-script, iets wat voorheen nog wel eens gebeurde als jullie ip wijzigde.

Dus nu is mijn vraag kan Olisto connect ook connecten met een server op ipv6? zo ja, zou het ook mogelijk zijn dat jullie een lijstje met jullie ip-adressen (ipv4 en ipv6) plaatsen waarvanaf Olisto Connect verbinding maakt? Dan kunnen mensen die Olisto Connect gebruiken deze in een .htaccess plaatsen zodat hun scripts niet wereldwijd leesbaar zijn.

Als het nog niet mogelijk is dat Olisto Connect op ipv6 werkt, zijn er dan wel plannen om dit werkend te gaan maken (planningsdatum?), want steeds meer mensen zullen hier tegenaan gaan lopen.

Eh, waarom doe je iets dan echt op het IP-address? Ik heb altijd geleerd om dit via een hosname te doen. En aan die hostname hang je dan het IPV6 address.

Ik gebruik inderdaad mijn hostname in de trigg, maar 2 Redenen waarom ik wil weten of ze ipv6 ondersteunen:

  1. als de Olisto server geen ipv6 ondersteund kan hij nu geen contact meer mannen met mijn hostnsme, omdat die alleen op ipv6 bereikbaar is.
  2. ik wil graag de ip-adressen (4 en 6) weten zodat ik die toegang kan geven in mijn .htaccess, de rest wordt geblokt zodat vreemden niet het script kunnen uitvoeren.