Olisto app en service mega traag (sinds 16.30 op 8 dec) (UPDATE 16:51) en UPDATE 16:55

Sinds 16.30 is plots alles heel traag. Een TRIG met een timer die binnen 15 sec moet activeren komt pas na 10 min binnen. Ook al sje nu de app start staat hij heel lang na te denken. Ben je echter binnen, dan in de “Laatse activiteiten” zie je nu trigs afgaan die die b.v. om 16.30 had moeten afgaan, maar pas gestart is om 16.40. En de timer van 5 sec die daarin zit zie je pas activeren 2 min later. Heeft een server het momenteel heeeeeel erg zwaar?

UPDATE 16:51: Inmiddels is de app nu zo traag, dat er haast niet meer doorheen te komen is.

UPDATE 16:55. Als je nu iets aan GOOGLE HOME vraagt, krijg je de melding dat OLISTO niet beschikbaar is.

1 like

Onze database heeft het momenteel even heel zwaar na de migratie en we kijken waar dit aan ligt. We zijn ermee bezig!

@Remy Ik heb helaas nog steeds problemen,
Zelfs al mijn trigg’s zijn verwijderd uit mijn profiel, als ook kan ik geen nieuwe maken of connecties maken.

Hier ook!
Geen enkele trigg werkt, maar dat klopt natuurlijk want ze zijn er kennelijk (nog) mee bezig en nadere berichten van Olisto (Remy) zijn er nog niet geweest.

Er zit al verbetering in. Mijn Google Home koppeling met Toon (Eneco) werkt weer. Deze koppeling loopt immers via Olisto.

Bij mij werkt nog helemaal niets. En al mijn triggs lijken verdwenen… #irritant

Hier is Olisto inderdaad niet meer functioneel. Via Google krijg ik ook foutmeldingen. Ik besef me nu pas hoe afhankelijk er lijk we zijn van dit prachtige medium :+1:

Nou idd, die afhankelijkheid ervaar ik ook.
Helaas werkt de koppeling Google Home bij mij nu ook weer niet. Pfffff🤔

Hoi allemaal, we werken met man en macht om dit opgelost te krijgen maar het wil helaas nog niet opschieten :frowning: We hopen op snel beter nieuws.

Het lijkt erop dat we er eindelijk vat op beginnen te krijgen

Mijn Olisto triggs lijken weer te functioneren. Hopelijk blijft dat nu zo.

1 like

Hier begint het ook weer te werken. Google assistent geeft ook direct weer actie.

Heel veel dank daar allemaal om deze service weer in de lucht te krijgen. Hoop dat voor jullie dat het ook in de juiste richting gaat.

1 like

Hoi @Daniel!
Hier is alles weer werkend!
Thx voor de vele energie die jullie er weer ingestoken hebben.
Gelukkig was de uitval dus zeer beperkt.
Chapeau hoor!!
Groetjes, Ton.

2 likes

Hallo @Daniel,

Ik heb nog een timer die loopt en die ik niet meer kan stoppen of wijzigen.
Hoe moet dat opgelost worden?

Marc

Jammer, bij mij geen lovende woorden: de app (Apple) doet helemaal niets, als ik wil inloggen gaat dat niet. Alleen de button “reset” komt in beeld en als ik naar olisto inlog via internet ga krijg ik als melding “Congratulations! You do now have Access to OpenHAB” op een witte achtergrond.

Hallo Marc, log je in de Olisto app in met hetzelfde email adres als op het forum? Zo ja dan zie ik geen lopende timers op je account…

Hallo @lodewijk, er is momenteel een probleem met de Apple versie van de app maar zo drastisch als jij het beschrijft heb ik het nog niet meegemaakt. Zou je eens kunnen proberen de app te verwijderen en opnieuw te installeren?

Wat bedoel je precies met “Olisto inlog via Internet”? Welke link gebruik je daarvoor? Hetgeen je beschrijft klinkt als een link met een hele andere functie en ik ben erg benieuwd waar je die gevonden hebt. Eventueel zou je, zolang we werken aan een oplossing voor de app, kunnen proberen gebruik te maken van https://app.olisto.com.

Sinds een paar dagen is idd alles terug naar normaal. Dank voor je Check.

1 like