Nuki When Door Open

Ik probeer mijn klikaanklikuit aangestuurd lampen in de hal aan te zetten als het donker is en als mijn Nuki deur slot aangeeft dat hij open gaat. Ik zie wel Nuki als kanaal maar kan geen condities selecteren. Ligt dat aan mij? Ik weet dat Nuki dat wel ondersteund. Met IFTTT heb ik diverse triggers vanuit Nuki tot mijn beschikking. Waarom lukt dat niet vanuit Olisto?

Ik ben er inmiddels achter dat ik dit voor elkaar kan krijgen via een omweg. Olisto Connect kan hiervoor gebruikt worden. Het enige wat ik nog niet voor elkaar krijg is het versnellen van het proces. Ik weet niet waar de vertraging precies zit. Hoe kan ik daar meer inzicht in krijgen? Wat ik nu heb is:
Als mijn voordeur open gaat (zit een Nuki slot op) dan verstuurt Nuki een bericht naar IFTTT. In IFTTT wordt de trigger opgevangen en wordt er via een Webhook een bericht gestuurd naar Olisto. Olista vangt deze trigger op, controleer of het avond is en zo ja verstuurt dan een bericht naar mijn klikaanklikuit schakelaar. Dit werk nu leuk, alleen duurt het een paar minuten voordat het licht ook daadwerkelijk aan gaat. Ik weet dat de vertraging (bijna niet) zit in het gedeelte van Nuki. Dit gaat binnen een paar seconden. De vertraging moet dus zitten in IFTTT of in Olisto. Wie kan hier wat over zeggen?

Beste Geert,

Ten tijde dat wij het Nuki kanaal hebben geïntroduceerd waren er nog geen webhooks mogelijk vanuit Nuki. Deze hebben ze recentelijk toegevoegd aan hun API en hebben daar direct in combinatie met IFTTT een koppeling mee gemaakt. Wij moeten die koppeling nog zelf maken en daar is nog geen tijd voor geweest. Ik zal wel kijken of we hieraan wat prioriteit kunnen geven!

Met betrekking tot je tweede vraag, in de afgelopen maand hebben wij een piek responstijd van ongeveer 10s gehad (wat uitzonderlijk was want normale pieken zijn maximaal 2s). Ervan uitgaande dat de vertraging dus niet bij Nuki ligt, schat ik dat het bij IFTTT ligt. Met een beetje geluk is dit dus opgelost als wij de de wijzigingen hebben doorgevoerd en IFTTT niet meer nodig is

1 like

We zijn inmiddels een jaar verder, hoe staat het met de Nuki conditie ?

1 like

Ik krijg mijn nieuwe Nuki in zijn geheel niet gekoppeld aan Olisto. Krijg netjes het toestemming venster vanuit Nuki en na toestemming geven krijg ik de melding ‘Still connecting…’ vanuit een Olisto pagina.

We zijn vanuit SmartAlarm (link) aan het kijken of we deze combinatie actief gaan promoten in combinatie met Olisto. Lijkt ons een erg mooi combi, maar moet natuurlijk wel goed werken.

Na een uurtje nogmaals gechecked en het werkt inmiddels naar behoren. Het lijkt op een vertraging in de web API van Nuki (wanneer je het systeem nog maar net hebt geinstalleerd, komt dit apparaat niet direct voor in de web API).