Notificaties werken niet op Nexus 6P met Android 8.0

Sinds de update naar Android 8.0 (Oreo) werken de notificaties op mijn Nexus 6P niet meer. Dezelfde notificaties werken wel op mijn Nexus 9 (Android 7).

Ik heb een Triggi Now button gemaakt met de simpele trigger Send notification naar beide toestellen. Notificatie is zichtbaar op Nexus 9, maar niet op Nexus 6P.

Instellingen gecontroleerd van de app en notificaties in de APP en onder Android staan aan. Herinstallatie of herstart van de smartphone geeft ook geen oplossing. APP version 2.1.2, Expert Mode disabled.

Bedankt voor het melden. In de 2.1.2 update zou juist voor Oreo de notificaties weer moeten werken. Vreemd. We zitten inmiddels op 2.1.5. Zou je die eens kunnen proberen en zien of notificaties werken?

Helaas 2.1.5 geeft nog steeds hetzelfde probleem: geen notificaties zichtbaar.

Zie je in het activity log wel dat de trigg wordt uitgevoerd?

Ja, dat is het frusterende ervan. Dezelfde trigger (nu om dit te testen) stuurt de push notificatie naar 2 devices: Nexus 9, vrijwel direct zichtbaar, Nexus 6P niet.

Heb je op de 6P het notificatiecenter aan staan? Dat zit onder Meer > Instellingen…

Hoi Frank bijgevoegd twee screenshots: een van de notificatie instellingen voor Triggi

Notificaties staan aan, dit heb ik meerdere malen gecontroleerd. Tweede scherm is van het hoofdscherm er is iet wat mij op is gevallen. Er zit een ruimte tussen de Triggi Widgets en de Fitbit notificaties. Het lijkt alsof er iets wel is maar niet wordt getoond. De cirkel voor Triggi notificaties zie ik wel op mijn Nexus 9.

Bijgevoegde link had ik al eerder gestuurd. Mogelijk geeft dit meer inzicht in het probleem
Push Notifications fail on specific Android phones. Here’s why.

Grts Rob

Hi Rob
Ik ga het wederom aankaarten bij het team! Bedankt voor de feedback.

Hoi Frank,

Laatste beta versie getest. Muv de eerder gemelde notificaties geen problemen gevonden.

Ik heb gebruik gemaakt van Black Friday en een Pixel C tablet aangeschaft. Deze is ook Oreo (Android 8) en ook daar zie ik geen notificaties verschijnen. Het neigt dat het probleem echt te maken heeft met Oreo.

Grts Rob

Second that, na de 8.0 update van mijn OnePlus 3 krijg ik ook geen notificaties meer.
mijn verdenking gaat ook naar Oreo.

Beste Rob & Jeroen,

Ik heb hier uitvoerig naar gekeken en tests gedraaid op onze eigen Oreo apparaten hier op kantoor. Hier blijven de push berichten gewoon binnenkomen. Hierdoor verdenk ik dat er meer aan de hand is dan alleen de Oreo update.

@rcheijjer Bedankt voor de link, dit is interresante informatie, jammer genoeg heb je er zelf niet zoveel aan omdat een Nexus gewoon een standaard Android draait. Zou je mij een privebericht kunnen sturen met je Triggi emaladres, en tegelijk een tijdstip waarop je geprobeerd hebt een push bericht te sturen ( a.d.h.v een Triggi Now button bijv.)? Dan kan ik op de servers kijken of ik daar wel iets vreemds kan vinden.

@jeroenr77 Wellicht dat jij wel iets aan de link in deze thread hebt, een korte google sessie zegt dat de OnePlus wel zo’n auto-launch setting kan hebben. Voor Triggi pushberichten, Now Buttons en het WiFi kanaal moet deze functie ook aan staan.

Met vriendelijke groet,

Ger
Software Engineer @ Triggi

Hoi Ger,

Al iets meer bekend? Probleem is nog steeds aanwezig nu ook met Oreo 8.1.

Verder nog het probleem dat ik de app niet kan installeren op mijn Pixel C.

Grts Rob

Hoi Rob,

Vooralsnog zijn jullie de enige waarbij dit probleem bekend is, zou ik je nogmaals mogen vragen om het onderstaande te doen? Ik heb nog geen privebericht van je ontvangen. Zonder specifieke informatie over jouw situatie is het helaas vrijwel onmogelijk om te werken aan een oplossing.

Wat betreft de Pixel C, neem ik aan dat het installeren prima gaat maar dat de app niet opstart? Dit is een slordige fout die gisteren gemaakt is in de nieuwe beta build. Onze collega Thomas heeft dit net opgelost, in de loop van de dag komt er een nieuwe beta release die wel gewoon opstart.

Gisteravond aangenaam verrast, ineens een push bericht op mijn Nexus 6P (Android 8.1). Dit werkt blijkbaar weer.

Grts Rob

Op de samsung na 24 uur weer gestopt

Via mijn Now send note button werkt het nog steeds.

Ook ik werdt opeens aangenaam verrast met een Olisto notificatie op mijn Oneplus .
En deze lijken het voorals nog gewoon te blijven doen.