Notificatie Olisto werkt op de achtergrond

Is deze notificatie niet uit te zetten. Ik weet het nu wel.
Chris

Als je op je avatar klikt kun je dit volgens mij beïnvloeden bij ‘meldingen’. Je krijgt notificaties door aandacht te geven aan een topic. (Bij mij 4 min.)

Hi @chisvi

Die melding is inderdaad uit te zetten. Via de app > Meer > Settings > WiFi and Location Precision.
We hebben een extra service in de telefoon draaien om de precisie voor WiFi (en straks locatie) te verbeteren. Helaas zie je dan in je Notificatiescherm wel de melding staan. In Android 8 is deze in te klappen.
Hoe krijg jij hem te zien? Is hij altijd in beeld? Of komt hij op bepaalde momenten tevoorschijn?

Frank

Maar ben je dan de hoge preciesie niet kwijt?
Ik zie hem 24/7

Yep, dan ben je wel die precisie kwijt. De melding is zichtbaar in je notificatiescherm maar als het goed is kun je hem minimaliseren toch? Op http://help.olisto.com/vragen-en-problemen/hoe-wi-fi-wordt-verbeterd-op-android zie je een screenshot van de melding. Naast het woord “Nu” zie je een pijltje. Daarmee verberg je in elk geval de tekst, maar blijft de kaart nog wel in je notificatiescherm staan.

je kan de ‘running in the background’ meldingen in Android 8 uitzetten met behulp van een appje uit de Play Store.

het appje heet: Hide “Running in the Background”.

Na het selecteren van de te verbergen app meldingen wel niet vergeten om je phone even te herstarten…

Inmiddels ben ik (als iOS man) wat meer thuis in Android en heb een oplossing gevonden. Ga naar instellingen > App en notificaties > App info en selecteer Olisto. Hier kies je vervolgens “App-meldingen”

In het volgende scherm kies je de optie “Olisto” die je uit zet.

Hiermee is het icoon en de melding verdwenen maar blijft de high-precision van Wi-Fi (en straks locatie) wel werken.
Als ontwikkelaar moeten we deze service standaard aanzetten als we de app aanbieden in de app-store maar op deze wijze heb je als gebruiker zeer nauwkeurig controle over wat je in je notificatiescherm ziet. De overige opties zijn trouwens

Phonegap Plugin en Default Channel for Olisto push notifications: Twee plugins die er samen voor zorgen dat je de push notificaties wel krijgt te zien
Olisto Now widget: De widget voor je knoppen.

Hopelijk hebben we zo iets meer licht in de Android-duisternis gebracht!

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen