Nieuwe spelers toevoegen

Er zijn steeds meer nieuwe spelers op de markt, van action, bouwmarkten en de Chinese markt.
Voor Olisto om mee te blijven doen denk ik dat het belangrijk is om sneller meer van deze nieuwe kanalen toegevoegd te krijgen.
Hoe meer kanalen toegevoegd zijn hoe meer nieuwe ook bij Olisto mee willen doen.

Ik geef als optie: Magic Home en smart Life.
Maar weet zeker dat er veel meer zijn.
Het duurt allemaal te lang.

App version: __________
Phone OS: ________
Problem description:

Ik ben het helemaal met je eens. Heb het idee dat de app redelijk stil staat in de ontwikkeling. Wellicht gebeurt er veel op de achtergrond maar het duurt veel te lang. En dat is jammer. Op deze manier verlies je de strijd met andere smarthome oplossingen. Zorg voor voldoende productondersteuning, ook de kleinere en/of goedkopere spelers op de markt. Anders blijft het beperkt tot mensen die net starten met een paar hue lampen en een slimme thermostaat. Niet iedereen heeft bijvoorbeeld sonos in huis. Ik heb uiteindelijk voor pioneer gekozen omdat ik de geluidskwaliteit van een 7.1 receiver met goede speakers gewoon beter vind. Maar geen ondersteuning. Er zijn 10-tallen verschillende slimme deurbellen te koop, geen ondersteuning etc etc. Maar ook onderdelen van merken die wel ondersteund worden zijn niet beschikbaar. De lichtsensor in de hue bewegingssensor bijvoorbeeld, geen ondersteuning.
Ondertussen komt bijv. Hornbach met een goedkope smarthome oplossing en die gaan hiermee vroeg of laat Olisto inhalen. Je kunt een Homey van 300 euro niet vergelijken met Olisto, maar als straks voor 90 euro (voor bijv de hornbach oplossing) alles wel werkt met elkaar is de keuze voor mij makkelijke gemaakt.

Wat mij betreft hoeft de Olisto app ook niet gratis te blijven.
Als een abonnement Olisto de financiƫle mogelijkheid geeft om meer merken aan zich te binden en meer resources te creƫren om alles te integreren dan ben ik in ieder geval meer dan bereid om daarvoor te betalen. Mits er dan duidelijk wordt met welke merken jullie bezig zijn en wat de introductie data zijn. Ik blijf een voorstander van de simpliciteit van Olisto en dat het webbased is, zo kan de hele familie ermee werken.

1 like