Nieuwe release 2.4.0 vandaag in de appstore

We hebben even op ons laten wachten maar we zijn er nog! In de loop van de dag zul je in de iOS appstore en de Google Playstore een update vinden van de Olisto app.

In deze update vind je naast een groot aantal kleine bugfixes twee nieuwe mogelijkheden. Android gebruikers hebben er nog één extra nieuwe mogelijkheid bij!

Een korte uitleg en voorbeeld bij de inspiratie triggs

Als je naar ons Inspiratie tab gaat en je selecteert een trigg, dan zie je vanaf nu een korte uitleg wat de trigg doet. Tevens kun je vooraf al een voorbeeld zien hoe de trigg is opgebouwd. Als je de trigg wilt installeren hebben we een stappenplan gemaakt. Dit is voornamelijk om nieuwe gebruikers makkelijker door de stappen te laten lopen.

Philips HUE ondersteunt fade-in en fade-out

Het Philips HUE kanaal heeft een kleine make-over gekregen. Voor nieuwe triggs heb je nu de mogelijkheid in de acties “Stel licht in”. Hiermee kun je de kleur en de helderheid instellen alsmede de overgangstijd waarmee de verlichting naar de gewenste kleur en helderheid moet gaan.

Nieuw WiFi kanaal (alleen Android)

Voor Android gebruikers hebben we het WiFi kanaal aangepast. Je kunt nu je gewenste netwerk kiezen uit een lijst van beschikbare netwerken die we kunnen scannen in je directe omgeving. Dit maakt het makkelijker om je thuisnetwerk te selecteren ipv de naam exact in te typen.

We vergeten jullie openstaande vragen, verzoeken en verbeteringen zeker niet! De komende tijd gaan we trachten meer en sneller releases uit te geven. Wat we wanneer gaan doen kan ik op dit moment nog niet zeggen maar jullie wensen houden we altijd in ons hoofd!

Laat ons weten wat je van deze release vindt onder dit bericht of laat een beoordeling achter in de appstore. Dank je wel!

2 likes

Wat ik jammer vind is dat ik alleen een wifi netwerk kan kiezen bij laats verbonden.
Ik heb thuis wifi en op mijn werk wifi.
Trig maken met als verbonden met mijn werk wifi en anderen met mijn thuis wifi gaat dus niet of zie ik optie over het hoofd ?

Hoi, ik krijg een foutmelding op het KAKU kanaal. Ben opnieuw ingelogd maar vanmorgen geen triggs uitgevoerd en blijkt dat ik opnieuw moest inloggen. Wel gedaan maar vraag mij af of dit weer gaat gebeuren. Moet ik de app opnieuw installeren?

Bij mij exact het zelfde probleem. Zojuist weer opnieuw ingelogd. Wel vreemd opzich dat Olisto geen pushmelding geeft op het moment dat het inloggen op een kanaal niet meer lukt terwijl hij wel een fout geeft in de lijst met triggs. Misschien nog een toevoeging voor de volgende update??

Hi,

Gisteren is er vrij plotseling een verandering opgetreden in de wijze waarop onze app een koppeling maakt met KAKU. Helaas liep dit synchroon met onze app-update. Als je in onze app bij het KAKU kanaal 1x opnieuw inlogt kun je het opnieuw koppelen en blijven je triggs behouden. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet uit Amsterdam,
Frank Meeuwsen

Zojuist weer opnieuw in moeten loggen

Hey Chris

Om nog terug te komen op je vraag over het WiFi kanaal, de nieuwe versie scant de aanwezige en beschikbare WiFi kanalen. Je kunt dus niet op je werk een trigg maken met je thuis WiFi en vice versa. Je kunt die triggs alleen maken als je in de buurt bent van het WiFi kanaal.

Zijn er al oplossingen ?
Ik had begrepen dat er sneller uodates zouden gaan komen?

Hoi Frank, ik merk dat een trig met wifi (specifiek wifikanaal thuis) ook reageert als ik op mijn werk in de wifi daar ben. Dan gaan mijn camera’s bijvoorbeeld uit. Ik heb het specifieke netwerk thuis aangegeven maar het werkt niet naar behoren. Wat doe ik fout?

Hi Anita

Ik zou dan moeten weten om welke trigg het specifiek gaat. Kun je me een bericht sturen in de app zodat ik je accountgegevens er bij heb?

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

We zijn op dit moment oplossingen aan het testen. Ik kan helaas nog geen datum of tijdpad geven wanneer we ze uitrollen en of we dat met betatesters gaan doen.

Komt er ook een Wifi kanaal voor iOS

Hi @AndyDenise

Door beperkingen in het besturingsysteem van iOS kunnen we niet direct toegang krijgen tot de WiFi kanalen. Ik verwacht niet dat op korte termijn hier een oplossing voor zal komen.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen