Nieuw Kanaal voor Switchbot

Het zou fijn zijn als er een kanaal komt voor het nieuwe(?) merk Switch-bot.com.
Het is weliswaar Bluetooth apparatuur, maar heeft een optie voor internetkoppeling.
Heb het geprobeerd via IFTTT, maar kwam er daar niet uit. Ook via Google Home lukt het me niet. Wel de koppeling, maar geen bediening van de apparaten.

Hoi Piet, bedankt voor de suggestie, we gaan er eens naar kijken.
Heb je ook een Switchbot Hub? Die is nodig om de bots vanuit de cloud (dus ook Google Home/Alexa/IFTTT/Olisto) te kunnen aansturen.

Ik heb inderdaad al de Switchbot Hub Mini.
Na de koppeling met IFTTT (nu niet meer gratis begrijp ik) kreeg ik vooral allerlei chinese teksten. Niet zo handig dus…
Ik dacht met de app Google Home nog een eind te komen, maar nadat de koppeling dus wel was gelukt, kreeg ik dus geen bediening. Ik zie dan alleen de hub en ik weet niet of je daar dan per se de smart speaker bij nodig heb.
Maar juist omdat ik toch al intensief gebruiker ben van Olisto (en KaKu) zou een koppeling een praktische optie zijn. Ik ben benieuwd…

Wat mij betreft kan de vraag worden gecanceld. Ik heb de hele handel geretourneerd!
De werking is zeer discutabel… :disappointed_relieved:

Ah, jammer dat de werking tegenvalt. Het leek me een erg leuk product.
Bedankt voor het laten weten!

Leek mij ook… De eerste die ik kocht leek wel leuk te werken en dus een tweede bijgekocht voor een set. Maar na tig keer callibreren bleef een gordijn (van een set) toch steeds zo’n halve meter voor het eindpunt stoppen!
Het andere gordijn ging wel beter, maar toch ook niet zoals je mocht verwachten.
Kortom: leuk speelgoed, maar voor mij niet serieus genoeg.