Niet alle Slimme stekkers gaan op Uit

Ik heb een simpele (gecombineerde) Trigg over 3 Slimme Stekkers.
Deze moet om 00:20 die slimme stekkers op Uit zetten.
Gister bleef weer 1 Slimme Stekker “hangen”
Het lijkt er op dat Trigg keurig schakelt, maar Toon die ene niet verwerkt

Hoe is dit op te lossen?

Hi @Brandje,
We hebben deze bug al een aantal keer voorbij zien komen. We dachten eerst dat het een geisoleerd incident was maar het lijkt nu toch vaker voor te komen. Onze ontwikkelaars hebben dit nu opgepakt en zijn op zoek naar de oorzaak en natuurlijk een oplossing. Hoe lang dat gaat duren en of het gevolgen heeft voor je bestaande triggs kan ik nog niet zeggen. Als we meer weten meld ik me hier weer!

Een fijne (en zonnige!) dag!
Frank

1 like

Het komt bij mijn configuratie ook voor en vreemd genoeg steeds bij dezelfde Hue lamp. Op Toon® wordt dan weergegeven dat hij uit is terwijl hij dat in werkelijkheid niet is. Na opnieuw inschakelen van deze lamp via Toon® werkt de Trigg de lamp daarna wel af. Als ik via Toon® alles uitschakel dan gaat hij wel steeds mooi mee uit.
Ik heb nu in de Trigg dezelfde lamp nog een keer extra (apart) toegevoegd om uit te schakelen, 'ns kijken wat dat brengt.

Exact Theo, zo heb ik het ook opgelost.
Het lijkt er op dat de commando’s via API naar Toon, voor Toon te snel gaan.
Ik weet niet of dat te programmeren is, maar er moet als het ware 1 of 2 seconden extra tussen zitten, heb ik het gevoel.

Hoi Frank,

Is er al een iets naders te melden?

gr Ton

De truc om een extra regel te maken waardoor de Hue lamp alsnog uitgaat helpt niet omdat deze in Toon® al op uit wordt gesignaleerd.
Door de weigerende Hue lamp weer opnieuw nu in te schakelen en vervolgens weer uit te schakelen heeft het nu wel 1 keer positief effect gehad. Dit ga ik maar eens volgen of het zo blijft werken.

Oké Theo!
Ik heb ik zo’n geval maar een losse nieuwe Trigg gemaakt.
Dat is dan wel jammer want je raakt het overzicht kwijt. Maar het belangrijkste is dat het e.e.a. werkt.
En dat nu bijna 1 maand lang al. :+1:

De extra regel in de Trigg blijkt goed te werken. Alles gaat nu prima in 1 Now Trigg uit. Prima workaround.

HI @frank,

Ik zie hierboven dat er met Toon gewoon geschakeld kan worden, rechtstreeks in een Toon Kanaal. Met Iungo werk ik met een Triggi Connector. Daarin is kennelijk rechtstreeks schakelen niet mogelijk.
Gaan jullie ook een Iungo kanaal mogelijk maken, zodat ik de schakelaars aan mijn Iungo ook rechtstreeks kan schakelen?

Thx,
Marijn

Hallo @MarijntHvdB

Het klopt dat Toon een eigen kanaal heeft evenals Thermosmart, Philips en anderen. Iungo heeft besloten om nog geen eigen kanaal te starten bij ons. Maar wat niet is, kan nog komen! Mochten jullie als betatesters enthousiast zijn over de mogelijkheden van Triggi met Iungo, dan zou ik dat zeker bij ze aangeven!

Groet,
Frank

gedaan :wink:
thx,
M

De workaround laat toch soms een steekje vallen, jammer. Als het niet goed gaat is het steeds dezelfde lamp dus heb ik een extra trig gemaakt.
Wachten op de update zodat dit getackeld is, helaas.