Niet alle rolluiken open

Na het probleem met uit rode uitroepteken (zie aldaar) is er nu het volgende probleem.
Mijn rolluiken gaan met een timer dicht (met zonsondergang) en door het indrukken van een knop (“now”) open. Tenminste, dat zou moeten,
Gisteravond gingen niet alle rolluiken dicht met zonsondergang en vanmorgen niet alle open na het drukken op de knop. Ik heb alles met de app van Somfy moeten regelen en dat gaat wel goed.
Wat nu?

Het vertrouwen in Olisto gaat nu wel rap achteruit.

Ligt dit niet meer aan somfy? Ik neem aan dat die 1 commando krijgt om alles te sturen.

Aaan wie het ligt durf ik niet zeggen, maar ook ik heb alweer 2 dagen problemen met de werking van mijn Somfy Tahoma spullen.
Met de Somfy app zelf werkt alles nog normaal maar in de Olisto app krijg ik alweer 2 dagen “channel error” in de logs te zien.
Mij lijkt er dus in elk geval weer maar eens een issue tussen Somfy (Tahoma) en Olisto.

@sijo Laat maar, dit werkte tot ik de app opnieuw opstarte, daarna weer alle devices missing
wat je kan proberen is in de olisto app uitloggen en weer inloggen. Dat werkte de laatste keer voor mij. Heb ik nu ook weer gedaan. De app geeft dan wel aan bij elke somfy tahoma trigg dat een device of service vermist is maar deze kan je dan gewoon weer instellen.

@Remy weer gezeik met Somfy dus. Kan je langs jouw kant eens wat meer info geven waarom precies met dit kanaal zo vaak problemen zijn en wat eraan gedaan wordt?

Even een weekend reply: het eerste probleem lag aan het feit dat als wij 14 dagen geen communicatie richting Tahoma zouden sturen we de toegang zouden verliezen. Daar is nu rekening mee gehouden, maar dat duurde even voordat we doorhadden dat het daaraan lag.

Wat het probleem nu is daar ben ik nog niet (misschien een collega al wel) achter. Ik ben dinsdag weer op kantoor dus zal dan even kijken wat de status en eventueel een aantal van jullie benaderen om te kijken waar het mis gaat.

heb je misschien al een update Remy?
Vanochtend zijn mijn blindes nog eens automatisch open gegaan. Het leek even weer in orde dus.

Als ik echter in de trigg ga kijken die dit hoort te doen, dan zie ik nog steeds een uitroepteken met melding dat een device of service niet gevonden kan worden. Verder in de trig is dan letterlijk geen enkel device zichtbaar. Er staat alleen nog Open (Error), (Error), en dat zo vaak als er apparaten in de trig staan. Edit de trig dan zie ik wel gewoon alle devices met de correcte namen.

In de logs van de trigg zie ik dan weerdat hij deze morgen weer (bijna normaal) gedraait heeft met slechts een enkele “couldn’t operate device. Somfy api error” waar dit de afgelopen dagen bij bijna elke blinde het geval was.

Helaas nog niet. Op het eerste gezicht lijkt alles te werken, maar toch krijgen we errors door. De collega is van alles aan het testen, maar we zien nog niet waar het misgaat.

De beste collega heeft in ieder geval vrijdag een update doorgevoerd waardoor apparaten niet zomaar meer zouden moeten verdwijnen. Dit zou echter geen effect op de daadwerkelijke werking van de triggs, enkel op die foutmeldingen. We zijn nu nog bezig met het analyseren waarom de daadwerkelijke acties fout gaan.

@abc123 @sijo mochten jullie opnieuw de problemen ervaren, stuur mij dan even een priveberichtje, dan kunnen we even live met jullie meekijken en evt bellen als dat nodig is.