Met Olisto connect gaan alle lampen van @rosemarije Venema uit als zij haar telefoon op een smarttag (oude OV chipkaart in dit geval) naast haar bed legt. Wil jij dit ook? Volg dan eenvoudig de onderstaande stappen:
Ik heb NFC Tags besteld in China. Uiteraard ga ik er in samenwerking van Triggi mooie/leuke dingen meemaken… Zodra ik wat heb om te delen, deel ik dit uiteraard met jullie!
Ik heb een kleine wijziging die waarschijnlijk een stuk prettiger is.
Zoals hierboven staat omschreven wordt er elke keer een browser geopend, dat is op zich best irritant. Als je in NFC ReTag kiest bij de activity voor Labs > HttpGet en daar de URL inzet, dan kan je daaronder bij “Show Server Response as Pop-up” uitzetten.
Op die manier wordt er geen browser geopend die je weer moet afsluiten en krijg je ook geen popup
Verder een super tutorial van @rosemarije. Dit heeft mij ook weer inspiratie opgedaan voor andere ideetjes
Olisto gebruik ik uiteraard ook, om de acties uit tevoeren…
Als NFC tag word geactiveerd, dan gaat Olisto zijn taken doen…
Automate heb ik eigenlijk alleen om de trigger te activeren. Maar automate kan dit ook op basis van een IF, dus als ik mij nfc tag scan of als ik verder ben dan zoveel meter.
Ik ben nu ook aan het spelen met Automate… .Heb je Google Now voice command al getest? Als ik nu “Ok, Google welterusten” roep gaan de lichten beneden uit, Toon gaat op slaapstand en het slaapkamer licht gaat aan:)
Ik heb ook een poging gedaan met NFC-Retag en ook NFC-tools, maar in beide gevallen krijg ik bij o.a. de OV-chipkaart een melding : “NFC tagtype niet ondersteund”. Ook met een oudere hotel kamer kaart dezelfde melding. Enig idee wat dat kan zijn ? Android 7.0