Nest Cam en Hue

Hallo allen,

Ik heb een trigg gemaakt, waarbij onze oprit verlichting wordt ingeschakeld zodra de zon onder gaat. Deze wordt dan ingesteld op 70%.
Wanneer de Nest Cam een persoon detecteert, gaat de verlichting naar 100%. Tot zo ver alles prima.

Maar nu wil ik ook graag dat de verlichting automatisch weer gedimd wordt, wanneer er geen persoon meer gedetecteerd wordt, of laat ik zeggen dat de verlichting voor een bepaalde tijd op 100% wordt gezet. Hoe dan?

Hoi Andre,

De verlichting weer laten dimmen na verloop van tijd is zeker mogelijk. Hiervoor kan je het timer kanaal gebruiken. Voor uitleg hiervan zie: https://olisto.com/nl/faq/hoe-werkt-het-timer-kanaal-in-olisto/

Ik weet niet of het mogelijk is om het ook te doen als de nest cam geen persoon detecteert. Ik zal dit nog even navragen, maar ik gok zomaar dat het niet kan.

Hopelijk kan je ook met het timer kanaal verder!

Bedankt voor de tip!

Het werkt met het timer kanaal. Enige nadeel hier is dat de verlichting pas wijzigt zo ongeveer 10 seconden nadat de camera een persoon heeft gezien. Ik denk niet dat dit wat met Olisto te maken heeft, maar eerder met Nest.

Inderdaad. Zodra wij de informatie van nest doorkrijgen sturen we het direct door naar Hue.