Meerdere triggs gemaakt maar nu werkt het niet meer zoals verwacht

Ik heb meerdere triggs gemaakt en ik heb de app ook op mijn vriendin haar toestel gezet zodat ik met de GPS locatie optie goed kan werken. In het begin ging dit eigenlijk vlekkeloos, maar na een paar weken merkte ik dat het niet meer goed werkte. Zou heb ik ook een trigg die als er een toestel thuis is dan mag 15 minuten voor zonsondergang de lampen aan.
Dit doet die nu ook als er niemand thuis is. Hetzelfde gebeurd ook met triggs die bij het verlaten van het huis en er geen toestel meer binnen de straal van de thuislocatie is alles uitzetten qua lampen maar ook de toon op afwezig zetten.

Het omgekeerde doe ik als ik bijna thuis ben dan moeten de lampen enz aan en toon op comfort stand.
Dit alles werkt niet meer. Ik heb de thuislocatie opnieuw ingesteld maar dit hielp niet. Toen heb ik alle triggs verwijderd en opnieuw aangemaakt maar ook dat had geen effect. Ik heb uiteindelijke de hele app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar ook dit maakte niet uit. Ik snap niet zo goed waarom dit in het begin perfect werkte en daarna niet meer.

Tevens viel mij op bij een trigg die ik gemaakt heb dat als je de conditie opgeeft zoals: ALS Maandag t/m vrijdag en er is een toestel op locatie thuis en het is 06:00 dan … dat dit niet werkt. Halen ik de dagen weg werkt het wel weer.

Is er iemand die ook dit soort problemen ervaart of weet wat ik hieraan kan doen?
Ik heb een Samsung S8 en het andere toestel is een Samsung S6.

1 like

@frank zijn dit bekende problemen of kan ik hier iets aan doen? Of heeft iemand anders een idee gezien de hoeveelheid reactie krijg ik het idee dat niemand het weet!

Hi @NielsP

We hebben recentelijk een bug ontdekt in het Locatiekanaal. Voor zowel iOS als Android geldt dat het Locatiekanaal niet altijd accurate en tijdige informatie krijgt van het toestel als er iets in de locatie verandert. Wij kijken namelijk zelf niet naar de locatiedata maar maken gebruik van de informatie die we van het toestel krijgen.

Nu is het zo dat andere apps (Google Maps, Apple Maps etc) het vaak wel goed blijven doen. Dat klopt. Dat zijn nameijk navigatieapps. Die vragen (en krijgen!) veel meer locatiedata op van de telefoon en omdat ze navigatie apps zijn hebben ze andere rechten op een telefoon dan wij hebben. Daarnaast is het zo dat dergelijke apps je batterij als een malle leegtrekken bij gebruik, omdat ze constant de locatie opvragen. Door de aard van onze app zouden wij constant de locatie moeten opvragen waardoor we nóg sneller de batterij leegslurpen. Dat is geen wenselijke situatie en daarom moeten we andere oplossingen bedenken. De oplossing die we hadden werkte goed maar helaas is er toch een bug opgedoken. Ons team werkt nu aan het localiseren van het probleem en daarna aan de oplossing.

Helaas kan ik op dit moment nog geen tijdsindicatie geven wanneer dit is opgelost.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen