Login Toon verlopen

Vermoedelijk nav de storing bij Eneco in de Toon API hedenmorgen had ik foutmeldingen in Triggs die gebruik maken van het Toon kanaal. Volgens Eneco is de storing verholpen en draait alles normaal. Ik heb nu echter geen verbinding meer met het Toon kanaal (Login verlopen) en opnieuw verbinden lukt niet. Moet ik geduld hebben of is er toch iets veranderd in het aanmelden Toon kanaal?

Willem

Hi Willem

Als je zegt dat het opnieuw verbinden niet lukt, is dat aan de kant van Toon, dus na invullen van je Toon login/password of krijg je een melding in onze app?

@frank Betreft in de Trigg app. In mijn Triggs stond een uitroepteken met de melding dat Toon login was verlopen en dat ik opnieuw verbinding moest maken. Middels het Toon kanaal kwam ik dan bij de Eneco login. Daar ging het fout en kwam ik weer bij het Toon kanaal met het verzoek opnieuw te verbinden. Ik ben echter nu weer met het Toon kanaal verbonden doch mis al mijn slimme stekkers. Dus alleen de Triggs die slimme stekkers schakelen geven nu nog en foutmelding. (device niet gevonden).

Ik heb ondertussen nog even nagegaan wat er is, aan onze kant staat je Toon op Connected wat betekent dat hij zou moeten werken. Ik ben benieuwd welke melding je krijgt.

@frank Ik ben inderdaad weer verbonden met het Toon kanaal. Ik heb daarin echter nog maar 2 selectie opties te Toon thermostat e Toon thermostat. Temperatuur instelling, programma instelling, stekkers etc zijn verdwenen…

Dit zie ik nu in het Toon kanaal.

Het is vreemd dat je twee thermostaten ziet. Ik neem aan dat je er maar één hebt :wink: Als je een trigg gaat maken, krijg je dan geen condities en acties te zien? Ik ga er met een ontwikkelaar mee aan de slag en zal je buiten het forum om verder op de hoogte houden. We gaan het fixen!

Inderdaad maar 1 thermostaat. Geen condities en acties meer. En nu de verbinding weer verbroken. Opnieuw verbinden lukt niet.

Het blijkt inderdaad een nasleep te zijn van de storing bij Toon vanochtend. We zijn er op dit moment mee bezig om alles weer netjes in orde te krijgen.

@frank Het is weer voor elkaar. Moest wel een aantal Triggs opnieuw koppelen met een slimme stekker maar alles werkt weer. Bedankt hiervoor.
Heb nog wel 2 thermostaten volgens Toon:face_with_raised_eyebrow:

Hey Olisto,

Ik heb een Toon (veldtest) welke lange tijd heerlijk heeft gewerkt totdat er bij Quby mijn gebruikersnaam en ww werden veranderd. Nu kan ik de gebruikelijke workaround niet meer gebruiken. Jullie tips? Groetjes, Ton van Rijn

Hallo Ton, weet je of er meer veranderd is dan alleen je gebruikersnaam en wachtwoord? Zou je quby kunnen vragen op welke ‘tenant’ je nu zit?

Hey Daniel, ik heb het even bij ze uitgezet.

Groetjes Ton

Ik ben Veldtester bij Toon, hoe kan ik mijn Toon koppelen aan olisto?

Hey Daniel,

Zou het weer kunnen werken als veldtest deelnemer?

Groetjes Ton.