Locatieprobleem

Hallo allemaal, ben nieuw hier en sinds een weekje druk bezig met Olisto in combinatie met de Toon, Hue en slimme stekkers. Alles gaat op zich goed, zeker de eerste dagen maar sinds een dag of 2 werkt het locatiekanaal niet goed meer. Als iemand of als niemand thuis is werkt alleen nog maar met de iPhone van mijn vriendin, mijn iPhone lijkt zich altijd in een straal van zo’n 200 meter rondom huis te bevinden. Uiteraard Olisto ingesteld voor hele gezin(zelfde account) en Olista al eens helemaal verwijderd van mijn telefoon en uit alle triggs. Opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Gekke is dat het de eerste dagen perfect werkte. Uiteraard Olisto ook alle toegang tot locatie en mobiele data gegeven. Wie heeft raad, wat doe ik verkeerd?
Verder niets dan lof over Olisto, wat een mogelijkheden!

Update vanuit mijn kant, zoals het plotseling niet meer werkte werkt het sinds gisteren weer.
Helemaal top natuurlijk maar ben toch benieuwd waarom het zomaar een paar dagen niet werkte? Lag het aan mijn telefoon, aan Apple, aan de communicatie tussen… ? Dan weet ik of en wat ik eventueel moet veranderen.

Bij mij precies hetzelfde. Heb ook regelmatig gedacht dat ik iets fout deed, maar Olisto is niet altijd betrouwbaar op dat gebied. Heb ook al regelmatig problemen gehad met de verarming die juist wel of niet aan ging…

Hi @Bjorn en @Frankw

We hebben zojuist een blogpost gepubliceerd waarin we meer uitleg geven hoe het Locatie kanaal werkt. Inclusief een korte vragenlijst aan het einde om wat meer inzicht te krijgen van onze gebruikers. Je vindt deze op https://olisto.com/hoe-werkt-het-locatie-kanaal-olisto/
Hopelijk geeft dit wat meer inzicht wat er met het Locatie kanaal gaande is.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Fijn om te horen dat het niet aan mij ligt… :slight_smile:
Dank voor de terugkoppeling.

Hi Frank,

Net de blogpost gelezen en een zeer interessant en verhelderend verhaal. Volgens mij was de batterij van mijn telefoon aardig leeg de keren dat ik weg was (en dat gaat tegenwoordig inderdaad erg snel op een iPhone!) dus dat zou een reden geweest kunnen zijn. Daar ga ik op letten.
Heb de vragenlijst direct ingevuld.
Voor mij is het locatiekanaal één van de belangrijkste kanalen omdat veel valt of staat met of er wel of niet iemand thuis is.
Is het niet mogelijk om in de app te kunnen laten zien waar de telefoon(s) zich volgens Olisto op dat moment bevindt(bevinden) en dat je iets van een refresh kunt doen?

Crownstone is een zeer interessant product, ben benieuwd wat jullie daarmee gaan doen.

En verder algemeen, na een week zeer tevreden over Olisto. Prettig, makkelijk en logisch om in te richten en mee te werken (En spelen…:grimacing:)
Als er nog wat te wensen valt:

  • Siri functionaliteit
  • Slimme stekkers/schakelaars onafhankelijk van Toon (welke al snel een stuk voordeliger zijn… :slight_smile:)
  • Een kanaal “apparaat wordt opgeladen”. Ik leg mijn Apple Watch en iPhone altijd op de oplader op het moment dat ik ga slapen, dus dan zou bijvoorbeeld de verlichting uit kunnen en de verwarming uit.

Maar wensen zijn er altijd… :wink:

Gr,
Frank

1 like

Heren de laatste weken werkt de locatie bepaling als nooit er voor. Ja ik heb Olisto toestemming gegeven om niet te sluimeren in Android 8. Heb nog een locatie gebied met problemen. Station Utrecht en het gebouw van de Belaring er naast.
De locatie is ingesteld dat beiden er in vallen maar toch krijgen we de melding van wel daar niet daar.
Ik durf te zeggen dat de ontwikkelaars aan de juiste knoppen aan het draaien zijn.
Chris

Man man, we zitten nu in 2020 en nog steeds geen mogelijkheid mijn locatie te gebruiken.
Kan niet op de groene balk klikken om locatie te bevestigen.
Mijn adres ingevoerd en dan krijg ik een landkaart maar verder kan ik niks.
Nokia 7.2 heb ik.
Ik bedank graag voor een app die zo werkt, met ifttt geen enkel probleem.