Locatie functie afhankelijk van 2 smartphones werkt niet

Hallo,

Ben afgelopen week begonnen met het bouwen van triggs. Hardstikke leuk!

Heb een trigg gemaakt met een locatie voorwaarde dat mijn toestel afwezig is en dat van mijn partner.
Zodra deze voorwaarde is ingesteld, dan werkt de trigg niet.
Als er een trigg opgesteld wordt en 1 van de beide toestellen staat aangevinkt in de locatie voorwaarde, dan werkt de trigg wel.

Mijn vraag hierin is: maak ik hierbij een fout bij het opstellen van de trigg of is werkt de software nog niet helemaal goed (op dit vlak)

Kan je is een screenshot plaatsen van de trig. Kan ik is ff meekijken.


Hoop dat je met deze info uit de voeten kan

Hier kan ik wel mee uit te voeten hoor…

Neem aan dat Triggi op beide toestellen geïnstalleerd staat met exact hetzelfde account?

Bij je laatste screenshot is jou telefoon niet geselecteerd, neem aan dat dat nu wel zo is?

Je trig zelf ziet er perfect uit, persoonlijk zal ik er nog een melding trig aan toevoegen in de DAN blok. Zo krijg je een berichtje op je geselecteerde telefoon als de trig is uitgevoerd.

Dan krijg je.

ALS

  • Geen van de geselecteerde toestellen aanwezig zijn op

DAN

Stel Toon in op 10gr
Stuur melding: Toon ingesteld op 10gr.

Beide toestellen staan geinstalleerd met exact hetzelfde account

Dat mijn telefoon niet staat aangevinkt is juist nu het probleem:
als beide toestellen aangevinkt staan, dan wordt de DAN tak NIET uitgevoerd.
als 1 van beide toestellen aangevinkt staan, dan wordt de DAN tak WEL uitgevoerd

Staat GPS ook aan op beide toestellen?

GPS staat van beide toestellen aan, dat moet ook wel omdat de trigg wel werkt als 1 van de toestellen staat aangevinkt. Krijg ook na het lezen van het forum dat we hier te maken hebben met een bug in de software.

@guusb
Ik vermoed dat we dan onvoldoende data van jouw telefoon krijgen over je locatie. Als beide toestellen zijn aangevinkt zal de conditie nooit waar zijn (beide toestellen afwezig) maar als jouw toestel niet is aangevinkt hebben we jouw locatie niet nodig om de trigg waar te laten zijn.
Om dit meer in detail te checken heb ik wat meer informatie nodig en je toestemming om je locatie te monitoren in onze systemen. Zou je via de in-app support contact op willen nemen, dan hebben we direct het juiste account bij de hand.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

1 like

Hallo Frank,

Ben blij dat je de locatie data geverifieerd hebt.
Waar ik niet aan gedacht heb is dat de doorgifte van de locatie data wel een verschil van 20 minuten kunnen geven in het moment dat ik mijn woonadres verlaat en de tijd, die hiervoor in Google maps geregistreerd wordt. Bij de eerste tests gebruikte ik geen mobiele data. Bij de laatste test heb ik mobiele data aangezet.
Daarnaast heb ik mijn woonadres van mijzelf en mijn partner in Google maps op exact dezelfde wijze gedefinieerd en heb ik de vervuiling van mijn plaatsen opgeruimd.
Het resultaat hiervan is dat de locatie functie afhankelijk van 2 smartphones werkt, zoals we dat ook wensen.
Nogmaals bedankt voor jullie support,

Met vriendelijke groeten,
Guus Bergshoeff

1 like

Goedendag, ik zag dat u een probleem had met de locaties. Ik vroeg me af of dit bij u nog steeds goed werkt? Ik gebruik dit ook voor mijn alarm. Echter loop ik tegen het probleem dat als wij de zone inkomen vaak het alarm er nog niet af is als we bij de deur zijn door het tijdsverschil van Google blijkbaar. Heeft u enig idee of dit op te lossen is?

Hallo Ronny,

Dit tijdsprobleem heb ik nog steeds. Een tijdsverschil van minstens 20 minuten komt nog steeds voor tussen het moment dat ik mijn huis verlaat en het moment dat dit door google geregistreerd wordt. Ik heb daar nog geen oplossing voor. Voor mij is het geen groot probleem; ik kan me voorstellen dat het voor jou wel een probleem is. Succes met je oplossing