Licht schakelen via Toon werkt niet meer

Sinds 12 februari wordt het licht via Toon 's avonds niet meer ingeschakeld. Ik krijg de melding “Sorry overige fout”. Handmatig inschakelen via de Toon app werkt wel. Hoe los ik dit op?

Even de uitloggen en dan opnieuw inloggen. Heeft bij mij al een paar keer geholpen.

Helaas heeft niet geholpen.

Hi Jan,

Zou je het bug formulier in kunnen vullen? Dan gaan we ernaar kijken.

Update: we hebben het nagekeken en het probleem ligt bij Toon. We zullen in ieder geval de Toon support hierop attent maken. Je kan het ook zelf melden bij Toon. Helaas kunnen wij ook onze kant dit niet verhelpen.

@JanKoster
Ik heb het probleem even wat dieper nagetrokken en ik zie hier dat je een van onze eerste gebruikers bent die toentertijd Toon heeft gekoppeld. Leuk om te zien dat je Olisto nog steeds gebruikt!

Er is echter in de tussentijd veel veranderd aan de Toon API, bij Quby hebben ze ook niet stil gezeten. Hun API is sinds die tijd een stuk veiliger geworden, hierdoor zijn echter wel afgelopen week accounts die op de “oude” manier gemaakt zijn ongeldig geworden.

Als je nu inlogt in de app zal je dan ook zien dat je Toon kanaal een uitroepteken heeft om aan te geven dat je verbinding kapot is, wanneer je hier op klikt en op het “reconnect / opnieuw verbinden” knopje drukt kan je opnieuw inloggen met je Mijn Eneco account. Wanneer je dit doet zal je verbinding met Toon hersteld worden. Hierna raad ik aan om voor de zekerheid nog even de actie van je Trigg na te lopen en te checken dat hij nog steeds de goede lampen schakelt.

Onze excuses voor het ongemak, mocht ik je ergens nog verder mee kunnen helpen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Ger Krijnen
Sr. Software Engineer @ Olisto

1 like