Lamp voordeur aan bij thuiskomst

Ik wil graag instellen dat de KAKU lamp van mijn voordeur automatisch aan gaat als ik of mijn vriendin thuis kom.
Ik heb ingesteld dat ALS iemand is op locatie en het is “nacht” --> lamp voordeur gaat 5 minuten aan.

Het probleem hierbij is dat de lamp nu ook 10 minuten aan gaat als we op het tijdstip dat het nacht wordt al thuis zijn. Dit is echter niet de bedoeling.

Hebben jullie misschien ideeën hoe dit op te lossen?

Opzich klopt je trigg qua programma. Want als het nacht wordt en er iemand thuis, voldoet hij aan de voorwaarden. Ik zal eens nadenken over de trigg.

1 like

Probleem van dit programma is (buiten dat van hier boven) verder alleen dat als één van jullie als thuis is en de trigger al is afgegaan dat voor de ander dan niet meer doet.

Ik zou zelf nog de voorwaarden niet verbonden met WiFi ssid *******

Dus
als:
nacht.
dit toestel op locatie
niet verbonden met Wifi ssid**********
Dan
licht voordeur aan 5 min

nadeel, 1 trigg pp nodig waarschijnlijk
en werkt ook bij vertrek.

1 like

Is het niet mogelijk om triggs in en uit te schakelen binnen Olisto zelf? Dus dat de ene trigg de andere uitschakelt of activeert. Dat zal het programmeren een stuk makkelijker maken.

Hi @erwinplatenkamp
Dat is niet mogelijk helaas. Het is ook niet iets wat we op korte termijn op de planning hebben staan. Je zou eventueel met Olisto Connect en/of timers wat triggs aan elkaar kunnen chainen maar daar is onze gebruikersinterface en navigatie ook niet echt op berekend.

Met vriendelijke groet,
Frank Meeuwsen

Misschien kinderachtig, maar al eens nagedacht over de KIKA AMST-606 draadloos deur/raam contact?
Die gebruik ik op de voordeur. Heeft ingebouwde timer die na verstrijken ingestelde tijd een OFF signaal kan sturen naar bv een lamp.
Als je gebruik maakt van de ICS-2000 centrale, kun je daarmee ook instellen dat de deurzender alleen effect heeft na een bepaalde tijd of bv zonsondergang.

Hi @Albert

Op dit moment ondersteunen we van KlikAanKlikUit alleen de actie mogelijkheden, dus het DAN deel van de trigg. KlikAanKlikUit als conditie gebruiken, zoals een schakelaar of een sensor is helaas nog niet mogelijk. We werken met KlikAanKlikUit hier wel aan om het op korte termijn beschikbaar te stellen.
Hou hiervoor de updates van de app in de gaten of onze sociale kanalen.

Met vriendelijke groet uit Amsterdam,
Frank